en kryddig vecka

Den här veckan har jag ridit Mejram varje dag. Alla hästarna skulle ridas igång den här veckan, och jag fick uppgiften att rida henne. :) Det är skoj att få det förtroendet, och skoj att få lära känna Mejram ännu bättre. Och det har varit riktigt riktigt roligt.

Min lilla tjej har varit helt underbar! Hon har varit jätteduktig i paddocken/manegen. jobbat bra och varit väldigt väldigt positiv! Hon har känts harmonisk och det har varit så härligt att få dela det med henne!
Och sen är hon så underbar ute! Det är ju en bit till o från manegen, men hon är helt lugn. Vi red ut med Charlotte/Nougat och Jenny/Tzatziki i fredags med. Och hon tyckte att det var sååå skoj! Lite läskigt här o där men inte värre än att hon backar lite. Helt underbar!
Var lite orolig inför snabbare gångarter, men hon bara svävade fram i traven. Och sen i galoppen var hon lugnare än hon nånsin varit! Bara rullade på som hon inte gjort annat än galoppera ute med kompisarna!

Idag ska jag o Charlotte rida ut igen, får se hur det går utan trygga Tzatziki, men det går nog bra! :)

Sen igår i manegen var det dags att galoppera dom också. och hon var sååå fin! Gjorde fina fattningar o bara en enda felfattning, och det var antagligen bara mitt fel! Jag galopperade bara väldigt korta intervaller, men inga spänningar och inga tendenser till att byta eller sparka bakut och inga vevningar med frambenen när jag skulle sakta av.

Det har varit sååå härligt!

fin mejram

Kommentarer
Postat av: Siram

Fin häst!

Postat av: kuken

jag har sett mejram på deras hemsida

2006-09-25 @ 20:26:30
URL: http://jeddan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback