prinsessan och gaylorden

häst häst hemskt mycket häst. så är det nu i mitt liv.
i lördags skulle maria rida lektion, o jag har inte träffat maria sedan mars eller nåt sånt, så vi tyckte att det var dags och jag åkte ut för att kika. en trevlig dag av tittande, fikande och pysslande. anna berättade att hon skickat sms till lena om att även jag nu var fast i hoppträsket, varpå lena svarat att neeej, inte sno fler av hennes dressyrtjejer! ;)

på söndagen var det till att gå upp "tidigt" eftersom jag hade 11-fodringen. gjorde det, började mocka, pratade med charlotte r som ridit, pratade med Lina som kom också. hade ju både mejram o tzatziki så jag skulle mocka 2 boxar o hade tänkt hinna det innan 12 då jag skulle byta hästar i hagen, men eftersom vädret var så ruskigt fint så fick alla vara kvar ute istället, släppte bara ut chutney åt charlotte och plockade in mejram åt mig. jag o lina skrittade runt ängen först o mejram var riktigt rolig, hon gjorde som vintset och gick o spanade på marken efter läskigheter, och när det helt plötsligt låg slagen halm MITT PÅ STIGEN så vågade hon inte gå mer, så då fick pojkvännen Farin ta över! ;)
in i ridhuset och börja jobba. Mejram var jättefin faktiskt! såå skoj! lite svårt att bestämma mig för vad vi skulle göra, men det blev lite små volter och några öppnor- där hon var såååå fin! sen lite galoppjobb där hon också var fin innan vi avslutade med en häst som sträckte fram ner och la sig sååå perfekt på bettet! Lina var också riktigt nöjd, såg bara slutet men ojojoj vad fint han travade på då! Så vi skrittade ut igen, och den här gången vågade Mejram gå först hela vägen, och kunde hoppa av väldigt nöjda och glada bägge två! Vi kom fram till att vi borde rida ihop oftare eftersom hästarna är kära i varandra och vill visa sig från sina bästa sidor. Lilla prinsessan och Gaylord. Ett sånt radarpar! :D

kom tillbaka till stallet precis lagom för min höfodring, fixade det och sen pyssla iordning allt med mejrams saker. tog in övriga damer (förutom lavendel) samt piri och stackars krasse (som stått o hängt vid grinden sen 12). Åt en bit mat och gav mig sedan på tzatziki som hade rullat sig som vanligt. Men oj en sån häst hon är att rida! har ju bara skrittat henne förut, förutom den gången 2 år sedan då jag red henne första dagen av en kurs. Då fick jag ingen kläm på henne alls förrän i slutet då vi galopperade. men eftersom hon nu tuffade på riktigt bra redan från början så känns det som att jag nog lärt mig något under dessa två år. :D
Men så hon skulle fortfarande bara gå på raka spår, men skulle galoppera, blev liiite orolig över det hela men det behövde jag inte vara, skoj visserligen att få galoppa, men hon orkade ju inte riktigt. ;) Fick dock till en snygg långsida åt bägge håll där hon faktiskt jobbade på. skoj skoj! :) hon är en riktigt fin häst den där!

In i stallet med henne igen, pyssla iordning henne, ge mejram extra mat och sen få åka hem. sliten o dan! hade sån jäääääävla träningsvärk efter hoppningen, och sen vara igång i större delen av 6 timmar, varav 2h15min ridning... puh! det är min förslappade kropp inte van vid längre! :P (tänk vad jag orkade hos tekla! ibland mockade man ju i princip alla boxar, eller släpade höt till alla och så rida oftast 2... herregud jag måste vart rätt bra in shape ändå trots att man är ett fetto :D)

Men åh en sån härlig dag det var ändå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback