up up and awaaayyyyy

ja igår var det ju dags för hopplektion!
var riktigt nervös måste jag säga. har inte hoppat regelbundet sen GFRK (slutade där feb 04), sen 3 hopplektioner på dingle (05) och sen ett par försök med amanda, två skutt med greger och ett med glassen. that's it. men jag tänkte att första lektionen på terminen kan ju inte vara SÅ hemskt svår. kommer dit och ser att jag ska ha FARIN!!!!!!! jag hade inte haft en tanke på att jag skulle kunna ha Farin. och farin är den jag sett stanna mest tror jag när jag tittat på hoppningar. eller kanske att kanel varit värre, men ändå! Men dom andra i gruppen lovade att han aldrig ställt till problem för någon när dom hoppat iaf, och jag insåg att jag bara sett dom duktigaste vara i farten, med lite högre hinder och vägar o sånt.

Vi sätter igång och oj vad konstigt att sitta på en såndär stor klump, i hoppsadel med hoppläder! :S det går ju ändå inte tyckte jag, men det gjorde det. hans galopp var faktiskt riktigt ridbar- coolt! sen var det då dags att börja efter uppvärmning och trav över cavaletti o sånt.
två små hinder på långsidan och vi skulle räkna avstånd, 7 perfekta galoppsprång emellan för mig o Farin. men så skulle vi få ner det till 6. jag tyckte att jag gasade på bra, men det blev ändå inte 6, utan 6½. Så tillslut fick jag ta ett extravarv o gasa som faaan, och tänk att det gick. :P
Sen andra långsidan, först bom på marken som sedan blev hinder, ett språng, 3 studs, och sen 20 meter till en bom som man skulle stanna innan. Inga probleeeeem för mig o Farinen såklart. :D Sen kortades avståndet till haltbommen men det var ändå inga problem. :D Sen satte vi ihop det hela med först studslångsidan, galoppera över haltbommen och sen till andra långsidan för dom två hindrena där, o jag skulle ta det på 6 igen såklart. men jag glömde gasa efter studsen så vi hann inte gasa tillräckligt så det blev 6½ igen, men vafan.

det var SÅ JÄVLA SKOJ!!!!! vi hoppade säkert inte högre än 40cm. Men iaf jag fick gasa på lite extra inför studsen så att hästarna fick jobba på bra. och det är klurigt att räkna avstånd o göra halter efter o sånt. en riktigt bra förstalektion där man enbart stärks! nog för att det är skoj att hoppa liiiite högre än vi gjorde, men det kommer nog, för jag hörde att även dom andra sa att hindrena var lite låga idag. :P

Jag kan ju säga att jag blev HELT kär i Farin! En sån klippa! Han tyckte det var skoj också och tog såååååååå väl hand om mig där jag satt och var nervös! Och Anna är verkligen en superhopplärare! Tjihoo så skoj! :D

Idolbild på Farin

image131

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback