helgens häst försök #2

ok nu orkar jag skriva om allt! :D

åkte ut till K i onsdags då jag inte hade lust att sitta hemma. tvingade dit jossan också som kom o kikade en snabbis, har nästan helt övertalat henne att börja där nu! ;) var kvar längre än tänkt o kikade o myste o babblade skit som vanligt. planerade lite med lena också om helgen.

i fredags våldgästade jag sandra i jonsered o pussade på mitt tantmonster o planerade inför min etologiska studie som jag nu mer eller mindre har klart för mig. blir nog bra! så red hon farbror och han är ju så söt ibland! går så lugnt o fint o sen bara WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA o sen fin o lugn igen. haha. man förstår inte vad han vill då riktigt. :P vi hade iaf skoj med allt pyssel, fjanterier o allmänt prat! men fyfaaaaan vad jag saknar västergård! :(

i lördags var det ju dressyrlektion igen. halva gruppen skulle tävla LC:2 den 7e så vi tränade på lite saker från det programmet. 15metersvolt från kortsidan vilket inte är helt vanligt. mejram blev fin och volterna blev bra och det blev helt ok sidvärts o sånt längs långsidorna. dock sprang hon på för mycket o jag kunde inte bromsa ordentligt med sätet varpå hon blev ihopdragen fram istället. svårt problem men det är ju hyffsat nytt så jag får väl hoppas på att lösningen kommer med tiden! :P sen lite galopparbete som gick helt åt fanders. började med (och hann bara med) högern och hon blev sådär hemskt spänd och började hoppa o sparka bakut, även om jag stod upp. den fina känslan jag hade sjöööönk kan man ju säga..
var kvar i stallet länge, som vanligt och gjorde allt det vanliga. skulle precis åka hem när charlotte r kommer in i ridhuset med piri så då vart jag ju tvungen att stanna kvar en stund eftersom jag aldrig sett dom och det gått vädligt bra på tävlingen dom var iväg på! och oj vad glad jag var att jag stannade! ett sånt ekipage! jag har sällan sett piri så fruktansvärt fin, och det såg så ruskigt enkelt ut! skoj!

sen på söndagen var jag lite bakis o dan och inte det minsta inspirerad. tog god tid på mig med mockning o iordningspysslande, klämde igenom ryggen ordentligt innan jag red för att se så att det inte var ryggont som var boven i galoppen, men inte en fena rörde hon. gick ut till ridhuset o satte fart. stressad i början då hon hörde hästar utanför men det släppte hyffsat fort när vi började trava och jag fick igenom bägge sidor på både böjt o rakt spår redan i framridningen. skönt! lade lite fokus på att reglera tempot genom lättridningen men att hon ändå skulle trampa på och ta skänkeln på det sättet istället för att bara springa på. fungerade helt ok faktiskt! sen jobbade vi vidare med volter-fyrkant-sidvärts och så lite övergångar skritt-trav. hon blev jättefin men samma problem som igår med att hon inte tog mina försök till att bromsa tempot med sätet med samma resultat att hon blev lite ihopdragen fram. jobbade lite med vänster galopp vilket fungerade helt ok och sen höger som var katastrof. spänd spänd spänd med en gång o sen en mindre explosion av studs och bakutsparkar faktiskt... gjorde en till fattning som blev bra och sen avbrott efter bara ett par språng så hon inte skulle hinna spänna sig. sen var jag faktiskt nöjd med henne o med min motivation orkade jag verkligen inte jobba vidare med något så vi körde lite trav i lättridning igen med samma jobb som på framridningen med lugnt tempo för sätet men ändå trampa på. hon blev väldigt lugn o fin kändes det som iaf! kollade på klockan när jag var klar och insåg att jag bara ridit i 55 minuter! otroligt! :D

charlottes mamma hade kommit upp på läktaren i början av passet för hon ville se mejram eftersom hon inte sett henne på jättelänge och hon tyckte det såg riktigt bra ut! charlotte hade kommit upp lite senare och även hon tyckte att lilla prinsessan var riktigt fin! skoj att höra! dom hade dock inte mycket idéer om högergaloppen, och inte jag heller. måste nog se när andra rider henne för att se om andra har samma problem, och har dom inte det så är det ju mig det är fel på och då måste jag ju komma på vad tusan jag gör när jag ska galoppera åt höger... för NÅGOT är det ju!

var kvar i stallet längre än tänkt som vanligt. :P blandat småpyssel, fodring, babbel... sen kom emma o var sketanervös inför tävlingen nästa helg, så vi pratade o pysslade lite med krasse o provade knoppar o sånt. sen åkte jag äntligen hem! det hemska är att hon än så länge bara står på reservlistan till tävlingen! hon som fått ordna så mycket för att kunna vara med! lina kom inte heller med i någon av klasserna utan bara lollo. typiskt! fast på ett sätt hade det vart skönt också, slipper jag gå upp så tidigt! hehehehe! fast sara kom ju med i ena klassen, så då borde man ju masa sig dit för det iaf! :D

Kommentarer
Postat av: SaraMara

Klart du får masa dig dit. ;-) Är faktiskt med i båda klasserna hörru, stod först på reservlistan igår och någon har väl strukit sig antagligen. :-) Wiiieee!

Postat av: lisa

ahh! kikade tidigare ikväll o då stod du ju på reserven! säkert har fler utav våra ryttare kommit med också, lina var högt på reserven till LC ändå. men om emma inte kommer med är hon säkert hästskötare varpå jag kan vara vanlig åskådare! :D skönt att du kom med i bägge klasser! :D

2007-10-01 @ 23:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback