vart tog vädret vägen?

fyfaaan vad trött jag är. blääääää....
blev alldeles för få timmars sömn natten till lördag, så trots att vi i dressyrspecialen hade sovmorgon (rida 11:30 istället för 9:25) så var jag på tok för trött för mitt egna bästa. men livet går vidare och jag kom dit i någorlunda tid! :D hopparna  var inte riktigt färdiga så jag o emma skrittade fram ute, vädret var lite halvdassigt men det var förvånansvärt uppfriskande! hästarna verkade trivas också! :D
red sen för anna som var hård som vanligt. mejram var fin men ingen wowkänsla. jobbade med lite bakdelsvändningar och det är så svååårt när hon är taggad för då blir hon skitsur över att man tar ner tempot o sen tycker hon att hon kan övningen och vill vända hela tiden istället. suck. :D sen jobbade vi med lite galopp och jag fick sätta lite press på min lilla prinsessa, och säga åt henne att sluta fjanta runt o faktiskt jobba, och hon blev sååå himla fin! och galoppökningarna! ojojoj!!! dom är så himla härliga! :D sen var hon helt fantastiskt fin o öronen fladdrade. typiskt att det alltid blir så när det är slut! :P

sen igårkväll var jag bara hemma o slöade. såg miami vice (filmen) som sög pung. försökte äta tacos men det var äckligt. helt hopplöst!

så idag så upp hyffsat utvilad tack vare vintertiden och iväg till Långeberga som hade dressyrtävling där Lollo/Piri och Charlotte/Nougat skulle vara med. började med att göra Lollo lycklig då hon glömt sina sporrar o jag hade mina i bilen. :D Lollos ritt i LCn var bra, hon var dock inte helt nöjd så hon blev något chockad när hon fick sitt protokoll o hon hade fått 67,något% och en 9a på skritten! hon vann klassen med många % ner till 2an! SKOJ! :D
Charlotte däremot lyckades inte lika bra, nougat tyckte inte att ridhuset var fullt så läskigt som man hade kunnat tro, däremot började charlotte istället titta runt, för att det är ett sånt fint ridhus = ganska ofokuserat. :P Hon red dessutom fel väg en gång, och det kostade henne placering! 1poäng ifrån den som kom 5a (utav 5 placerade). dessutom var det allra sista starten som petade ner henne från placeringar! typiskt!

Vi laddade om batterierna inför nästa klass och fick lida i regnet som kom. ett äckligt pissregn, såntdär litet men som man blir dygnsur av. grrrr..... lite panik också då allt helt plötsligt gick skitfort, sen gick jättelångsamt och sen skitfort igen! men det blev ganska bra ändå! Lollo fick en del missar, men det som är bra är ju så himla bra på honom så hon fick till 61,något% och var riktigt nöjd! den som ledde klassen hade 74% så det var ingen som förväntade sig vinster av våra fina hästar heller. sen taggade vi igång Charlotte som gick in o gjorde en superritt! 64,något% och en andraplats!!! deras hittills bästa resultat i LB också! skoj!!!!

trevlig tävling med många roliga hästar! förutom halvbloden var där kallblodstravare (placerad i bägge klasser), oldenburgare (även den placerad i bägge), fjording, frieser och så då den som vann LBn med sina 74, en litet okänd ponnysak som ser ut som en basjkir ungefär! himla skoj tycker jag! oldenburgaren var såååå läcker! ganska lik Harda faktiskt! :D

sen åkte jag vidare mot K och insåg att jag slapp mocka! trodde att jag skulle mocka både lasse o mejram men det hade anna satt andra på! :D gick ut med Lasse o promenerade i hans 30 minuter. hade tänkt pyssla om honom också men han var ju dygnsur så det var ingen större idé. han var dock hemskt mysig, han har alltid vart så ouppfostrad annars, men nu var han som en helt annan häst! myskillen!

sen dags för mejram, pysslade ordentligt, klippte svansen som blivit för lång o ansade lite man igen! sen rida o först var hon helkonstig men det blev ganska bra. riktigt bra skrittjobb, jag orkade riktigt inte med traven men galoppen var fantastisk! däremot var hon sjukt pigg och blev typ aldrig trött! :P galopperade helt supermycket men hon ville bara springa mer mer mer! fina fattningar, uuuuunderbara ökningar (kanske inte kvalitetsmässigt men hon tycker ju bara att det är så skoj :D ) och helt ok avbrott dessutom. iaf ibland. haha. :D

var inte sådär supernöjd med min prestation men vafan. shit happens!
nu är jag helt sjukt trött och slut och har fortfarande inte riktigt fått upp värmen än! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback