strålande helg

i fredags skulle jag rida mejram eftersom hon var o tävlade med annelie i söndags. katastrofpass kan man ju säga.. började med att jag fick vänta på hovis då hon dragit av sig bägge framskor. skulle sen skritta fram ute o tänkte försöka skritta en längre bit eftersom vädret var så fint. men tji fick jag för mejram var skitstressad.... ok in i ridhuset där det inte alls blev bättre. hon var stressad o jobbig o ville inte alls som jag ville. hon hade inte gått på torsdagen tydligen o det stod ju hinder framme, men ändå. brukar gå att få sån extraenergi till något bra med henne, men inte då... hopplöst! :P galoppen i högern var sån katastrof att jag gav upp efter ganska kort tid o gick o betade med henne istället o överlämnade till annelie som skulle hoppa. där gick hon jättebra o var lugn o fin. hopplöst! :D

sen i lördags
så jobbade vi på ett lite annat sätt med lektion redan från att vi tog tyglarna, ingen självständig framridning... jag fick börja med mycket längre tyglar och se till att hon sökte bettet där framme så hon blev lite längre, lägre och rundare i formen sådär i början. mycket halter och sen övergångar. hon blev riktigt fin faktiskt! dock kändes det skitskumt att sitta med så långa tyglar efter att Lena tjatat på mig om att korta upp tyglarna i en evighet.. men man ska aldrig vara rädd för att prova nya saker, o det gäller ju även Lena! :P sen galopp som faktiskt blev helt ok, MYCKET bättre än fredagen iaf så jag var nöjd!
sen frågade Lena om jag kunde rida Lasse, och varför inte tänkte jag. hade fått ont i halsen igen så jag ville inte gå på Sigrids namngivningstjofräs heller. kanske inte så smart att rida två hästar med ont i halsen heller, men skit i det! :P han hade bara letts i ett par dagar så han var lite pigg o glad. pep till en gång när jag skrittat något varv, men då hände det inget iaf. sen lite senare när en traktor körde förbi på utsidan pep han till igen o brallade. eller ja. brall a la lars, dvs ett par stora galoppsprång med mycket rygg. :D han är så söt! resten av passet flöt på utan krumelurer, tom att trava hela 8 långsidor gick bra! var kvar sen o såg när jossan red mejram, gick jättebra för henne! nästan så man får prestationsångest om jossan ska rida så bra! :O

i söndags var det bohuscupspremiär, åkte upp med Lena för att hejja på dom i första klassen. anki o krasse gjorde en jättebra ritt, lena trodde att de skulle hamna på runt 64-65, men dom blev tyvärr lite nerdömda... Charlotte red skitbra och noggis såg såååååå fin ut, men så fick hennes hjärna tilt så hon red fel 3 gånger... hon hade fått en 2a eller 3eplats annars... typiskt! domarn tyckte det var jättesynd också... Lina fick äntligen utdelning för att slit på kämp! hon o piri fick en placering, kommer dock inte ihåg vilken... :P när hon kom ut från banan sa hon glatt "nu är det KUL att tävla!" skoj! :D vi ändrade lite så att charlotte fick en programuppläsare i bohuscupsklassen, hon FICK INTE rida fel. så jag o lena var kvar så att lena kunde göra det. charlotte fick en fin ritt och hamnade på 65%, men fyfaaaan vad kul det var med lena som stod där o läste program. haha. :D vi på läktarn skrattade gott. :) sen åkte jag o lena, men fick hela tiden rapporter. Anki i krasse slog precis charlotte, sen kom lina o sopade banan o vann av lektionsekipagen med 67,50%. av lektionsekipagen kom vi 1a 2a och 3a. inte så jävla illa! :D däremot kom laget bara 2a, ett privatlag som slog dom! attans! men ändå! så jävla lyckad dag! :D

på vägen hem från tävlingen frågade Lena om vi kunde göra en deal, jag rider lasse idag igen o så får jag en privatlektion på mejram först. appselut sa jag! jobbade lite på samma sätt som igår på framridningen o hon kändes mjuk o fin. sen körde vi igång med ett par halter som blev ganska bra, fick till en bra trav med lite mer tryck i och bestämde sedan att vi bara skulle jobba med galoppen. började med högern och det tog faktiskt inte lång stund innan hon blev helt ok. vi körde på rätt länge med den och hon blev superfin! kunde korta upp galoppen och verkligen jobba igenom! det är så tydligt när det blir rätt också, för då kommer 3takten och luften i den! avsaktningen blev också bra och hon fick en ganska lång skrittpaus eftersom hon var GENOMSVETT och det varit mycket för henne att tänka på också. så skulle vi ta vänstern men då var vi bägge lite trötta så det blev inte LIKA bra, men ändå helt ok. traven sen var sååå fin, men hastig takt, så då var det bara att försöka få till det, vilket vi fick! avslutade sen ganska fort, vi var bägge GENOMSVETT! åhhh vad duktig hon var lilla skruttan! och Lena erbjöd mig att de veckorna hon har kurs, om jag tar lasse dom två dagarna så får jag en privatlektion. det innebär en privatlektion varannan vecka gratis. JATACK!

sen var det bara att ge sig på lasselars som inte pep eller brallade nånting men var ändå ganska pigg o vaken. kändes betydligt fräschare än dagen innan vilket även syntes, så lena kunde dra en lättnadens suck! :) tog lite kortare än en timme för jag fick lite bråttom. anna behövde hjälp med att tvätta Idas svans o det lovade jag att göra i ett svagt ögonblick.... men det gick fort med Ida o vid det laget hade tävlarna kommit tillbaka så då var det ju kul att få prata lite! :) kom ifrån stallet 12 timmar efter att jag åkte hemifrån imorse... hehe. så kan det gå! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback