den stora kärleken

3 gånger har jag ridit sedan sist, och äntligen på älskade bjässen jag red i vintras!
ett dressyrpass i torsdags där hon inte alls tänkte jobba framåt av sig självt, hade inget spö med mig men fick en pinne, och OJ en sån skillnad! :D haha hon är rätt rolig! :D dock var det bögvarmt så jag orkade inte göra alltför mycket. vi kom igång alldeles för sent då jag satt o kikade på lite hoppning med min tränare istället, och kikade på den andra dressyrtränaren rida. haha.. den dressyrtränaren är inte så duktig, och hatar tamara då både T och hennes elever är bättre än vad hon är, så hon har på sant hästkärringsmanér snackat en jäddra massa skit, och även blivit hemskt sur över att man minsann inte rider dressyr på det sättet som tamara gör. tex så kan man faktiskt inte vara mer än en person när man rider dressyr på en 20x60 bana (banan är dessutom tom lite större än det, säkert 25x70). bara så ni vet så går faktiskt inte det!!! man gör inte så, INGEN som är duktig inom dressyr gör så!!! sen var det mest bara kul att se henne rida, eller vad det nu var hon försökte göra. red hästen superlänge och inte fan blev det bättre, och hon verkade inte ha någon som helst plan för sin ridning, sådär som folk som inte är vana vid att rida utan tränare gör, eller som man själv gör en dålig dag. men att en tränare gör så! skitkul! :D
och så hopparna då. det finns en tjej där som är såååååå hiiiiiimla duktig och hon satsar på att rida GP en vacker dag o har köpt en superfin häst osv. vad bra att hon kunde rida då... hade hon inte haft en så jävla fantastisk häst så hade hon inte kommit över ett enda hinder. jag såg henne hoppa fram och tänkte att ok hon hoppar väl inte så högt än, sen höjde tränaren upp en kombination varpå jag undrar vem tusan som ska hoppa dom höga, döm min förvåning när den här tjejen rider an mot dom! hästen tar sig ju knappt över och får verkligen vända utoin på sig själv för att komma över, han var 0 förberedd på att dom skulle hoppa och döm då min ytterligare förvåning när dom höjer ytterligare. häststackarn river rätt rejält första omgången men tar sig sen över allt på ett bra sätt, men fortfarande inte tack vare ryttaren. man kan ju tycka att om man släpper iväg någon på 140hinder att dom borde kunna NÅGOT om att rida an mot hinder, hur man ska vara över hindret och hur man bör göra när man landar. jag hade visserligen varit livrädd, men jag tror att tom jag hade gjort det hela bättre...
pappa tyckte att jag skulle flytta hit när jag pluggat klart och jobba med hästar ett tag, lite träning och lite försäljning. haha. får se hur det går för tamara då, kanske kan man ordna något samarbete.. :D

så upp på min stora dam och få en pinne att piska henne med. gick rätt hyffsat men hästen var trött då hon inte är helt 100 i kondisen. fick till lite bra galopp och lyckades med ett klockrent byte, synd att jag inte vet hur man gör bara! :D blev sen för varm för att orka mer och vi avslutade rätt snart.
sen igår var jag i stallet vid 6 så vi kunde komma ut på en härlig uteritt innan det blev varmt, och ack en sån härlig tur! det var jag på stora damen, tamara på ponny och dreamys förra ägare på dreamy. var lagom varmt sådär i gryningen och rihannon njöööt av att vara ute! ponny och dreamy bråkade mest om vem som skulle få gå först haha. dom behövde ta en snabb galopp för att lugna ner dom och jag hade blivit varnad om att min kunde sticka iväg rätt fort om man lät henne, så jag var beredd! och först låg hon på lite, men när vi kom till en lååång backe upp var det som att hon tittade på galningarna framför henne som raceade, tittade upp på backen och insåg att det var skönare att ta en lugn galopp upp. haha. hon tyckte inte ens att det var jobbigt att dom andra kom 100 meter före. vi skrattade gott åt henne när vi tillslut kom ikapp. :D skrittade vidare ner i flodbädden (går bara en liiiiiten liten bäck där nu) och vände sedan hem. underbar tur! längst uppe på kullarna har man ju en fantastisk utsikt, och gryningsdimman från havet hade inte släppt än så det såg ut som ett hav av vispgrädde! otroligt vackert faktiskt. :D var tillbaka i stallet till 8 och kunde åka hem o sova en sväng till! ;)

så idag ut igen men själv den här gången för tamara hade lyckats bli sjuk. upp till rihannon som så fort hon hörde mig stoppade ut huvudet och sa hej. sen sprang hon fram till grinden så att jag kunde ta med henne ut. hon är sååååå mysig!!!! fixa iordning och ner o rida, kändes otroligt TRÖTT och seg, orkade inte pusha henne för mycket dels eftersom jag inte känner henne och inte vet vad som är lathet och vad som är orklöshet osv, sen ville jag inte pusha mig själv för mycket eftersom jag var själv. inte bra att trilla av hästen för att man svimmat. :P men i galoppen lossnade det och jag fick till en riktigt bra galopp, iaf åt höger, åt vänster fanns det lite kvar att hämta. red en stor 8a och över medellinjen göra typ ett enkelt byte. hon gjorde superfina fattningar och på volterna kunde jag både ta tillbaka henne och rida fram henne utan större problem! härligt! kunde sen även få till ett byte från vä-hö! woohoo! ;) avslutade sen i trav och då var hon riktigt fin igen, så jag kunde skritta av henne o känna mig nöjd ändå!

och satan i gatan vad jag tycker om den hästen! hon är underbar att rida, den vänligaste hästen i hela världen, vill alltid vara med och blir alltid glad att se en, snäll att köra, går att hoppa dugligt och helt fantastisk att rida ut på! synd att hon är för stor att stoppa ner i resväskan... ajj löv hör! :D

idolbild från i vintras

Kommentarer
Postat av: Sandra

Är det inte dags att komma hem snaaaaart?

2008-08-13 @ 21:39:06
Postat av: lizan

jag vill aldrig komma hem! :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback