ett sista kvar

3 ridpass sen sist, och bara ett kvar innan jag ska hem.. :( har så himla mycket ångest över att behöva åka hem att det är löjligt. jag förbereder mig på hemmafrånsemesterndepressionen från helvetet typ. :P


alla pass har blivit på underbara bjässen. i torsdags blev det inget hoppande på dreamy, why am I not suprised? ;) hade vart sååå kul men men. å andra sidan känns det ju bra att ha ridit henne den första gången och att det gick så bra som det gick också! passet på rih gick dock super, kom åt henne ordentligt och fick henne rund o fin. skrev ju sist om hur svår hon är att sitta på när man inte har henne helt hundra, och jag kan ju säga att när man har det är det skitlätt! ;) minns inte direkt vad vi gjorde mer dock. :P

i lördags var det tiiidig ridning som gällde igen. kom till stallet 6:45 och fixade damen som tänkte att fan också, blev det ridning före mat nu igen? men samtidigt verkar hon så nöjd med precis allt att vafan. :D går ner mot ridbanan och möter någon som ser hemskt glad ut och hälsar på hästen. visar sig vara hästens ägare som kom för att kika och äntligen få träffas osv. blev genast lite nervös men det hade jag inte behövt vara! så himla trevlig tjej! passet gick bra, men hon testade mig rätt mycket vilket gör att det blir väldigt mycket onödigt jobb. blev dock riktigt fin igen. jobbade med att få henne att inte försöka för mycket utan vara nöjd i en mer arbetsform och att aldrig tappa bjudning. fick på mig ett par sporrar som gjorde susen där. ;) kändes riktigt bra på slutet, när man väl hittar känslan så känner man verkligen hur rätt det är! :) pratade sedan rätt länge med ägaren som berättade diverse härliga historier om hästfan (ja så får man kalla henne efter alla hyss hon hittat på! ;) ). hon tyckte också att det var skittrist att jag skulle åka hem igen och att det är fritt fram att rida närhelst jag är här! :)

sen imorse ringde tamara alldeles för tidigt o frågade om jag kunde vara på plats till klockan 8. huuuu.. självklart så det var bara att pallra sig upp o åka ut o fixa häst! såg att ägaren var ute igen, hon tyckte det var så skoj att se hennes häst gå så bra så hon ville se mer! hoppsan! :D under ridpassets gång kom även ranchägaren och satte sig och sa sig vara imponerad.. höhö... hade sporrar, spö OCH graman idag, för att slippa bråka med henne om grejjer som bara tar krafter från oss bägge. och hästen är rätt smart, för så fort hon märkte att jag hade en graman så behövde jag inte använda den alls. haha. insåg även att jag faktiskt kunde rida med den och dra i rätt tyglar o sånt spännande! ;) jobbade med att plocka ihop henne lite mer idag. att ha kvar framåtbjudningen från igår genom öppnor och slutor i trav. sedan galopp med att få till en bra vänstergalopp, sedan både rakt och böjt spår, plocka ihop släppa ut i balans osv. sen lite småvolter i galopp med början på piruettgalopp. runtom i galoppen så var det även lite byten och övergångar som alla fungerade väldigt bra! fick till en halt från galopp som var helt otrolig! och bytena var även dom bra mycket bättre än vanligt! bytena åt det lätta hållet blev klockrena, åt det svåra helt ok. sen lite trav med längningar innan lite avtravning. huga! monsterpass men ack så skoj! hon är en sån fröjd! ägaren var lika nöjd idag och frågade om jag skulle rida imorn också, sa att jag inte visste om tamara kunde varpå hon tyckte att vafan har du tid så kom hit o rid i vilket fall, rid ut eller vad du vill! haha. skönt att få sånt förtroende! :D nu blev det dock så att det blir lektion igen imorn, woohoo! :D

är helt mör i kroppen dock. men det är väl lika bra så att man inte kommer hem helt förslappad! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback