håll en tumme eller två!

har inte skrivit på skitlänge. har haft alldeles för mycket att göra helt enkelt. :P

ridningen har gått som vanligt- lite upp och lite ner. förra lördagen var han en ko att rida, sen lossnade det och OJ vilken häst jag satt på! sånt jäkla tryck o man bara red runt o trivdes o mådde bra. underbar känsla! dock så kändes han oren en sväng men det kändes mer som en svaghet som dessutom gick över ganska fort. hmmm... lektionen dagen efter jobbade vi med lite bakdelsvändningar och galoppfattningar. fast jag körde på skritt-travövergångar istället. fick ordning på det och fattade sedan en galopp och ojojojojojojojOJ vilken häst han kan vara! mitt älskade lilla hjärtane! :D

så den här helgen så hade vi först julbord i stallet. personal, privatryttare och vi som hjälper till lite extra. var hemskt trevligt med goood mat (laxen var TO DIE FOR!!!!) och massa sköna skratt. som vanligt. :) fick även en liten julpåse med godis, ett ljus som ser ut som ett äpple och en massa annat smått o gott. :) sen var det allmänt flams o trams som vanligt tills jag fick sätta fart o rida på den halvtimmen som fanns. Lasse var allt annat än rolig men det kändes väl OK ändå när jag skulle avsluta. fick dock vara kvar i ridhuset eftersom gruppen som skulle ha lektion var så få, och den extra tiden jag fick så lossnade det sista också. sen igår var han nåt mellanting. tyckte dock att jag fick loss traven men då blev skritten hemsk... hmm... han var sur i galoppen med. kändes inte så kul. Lena kom för att ha en privatlektion o kikade lite o tyckte det såg helt OK ut ändå. vid det laget kändes han igång och ganska ihop men något som inte stämde. så vi ordnade till en privatlektion idag istället för att rida med på lektionen.

framridningen kändes helt ok. han var mer ihop än han är andra gånger men igen, inga wowkänslor. fortsatte med att ganska fort få igång honom efter skrittpausen men sen gick det åt skogen. i högervarvet skulle jag be om lite mer samling varpå han började med att kännas lite underlig, för att sedan gå över till att vilja fatta galopp vartannat steg. ibland slutade det, men sen kom det igen. vi provade lite och sen satt lena upp. syntes inte ALLS lika mycket då, men när jag undrade vad jag gjorde för fel så tyckte hon inte att det var mitt fel, för han kändes riktigt riktigt fin tyckte hon. men när jag satt upp igen så kom det tillbaka. fast bara när hon sa åt mig att sätta mer tryck i honom igen. vi gav upp och kände oss totalt vemodiga. men imorn ska han ändå till veterinären, en med specialutbildning på ryggar. men vi får väl se. :(

så himla trist för när jag såg Lena rida honom så blev jag nästan rörd! SHIT vilken sjukt fin häst jag får rida! han var så otroligt fin att se på att det fanns inte! och den får JAG rida! wow!!! han FÅR INTE vara halt, för jag vill inte rida nån annan häst. :( jag vill bara traggla vidare med min Lars och åka till GFRK o vara med på seriedressyr o åka med till Laholm o allt sånt. :(

för det har jag ju också glömt att skriva. efter något av våra mer lyckade pass de senaste veckorna så började Lena prata om sommaren och att jag måste med o tävla där det passar, som tex Laholm. hon är ju inte riktigt klok! :D och jag tänkte ju att aldrig att jag vågar vara med på så stora tävlingar, och har sen dess även tänkt att fan vi skiter i tävlingarna så att vi kan komma ihop oss ännu mer. och nu känns det helt sjukt trist att inte KUNNA åka ut.

Så håll tummarna för LasseLars imorn!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi håller alla tummar och tassar vi har över här! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback