LasseBrasse is back!

Min oro behövde inte vara särskilt länge. Lena ringde idag, o jag hörde med en gång som hon sa hej att det iaf inte var katastrofnyheter hon hade att komma med! Lasse är frisk!!! :)

Han är svag i bak och så har han ju haft ont i ryggen vilket gjort honom svag där. Så ordinationen är först eftersom hon manipulerade ryggen lite att leda honom i ett par dagar o sen jogga honom resten av veckan innan vi börjar rida som vanligt. Sen får det bara vara korta korta perioder av mer samling, annars låg o rund som grund. Sen ska han ridas över cavaletti, studsserier och mindre hinder (ca 80cm var lagom). Lena skrämde mig först genom att säga "så nu får du ju sköta det" men så skrattade hon o sa att hon såklart bara skojade. :P Sen ska vi även tömköra honom samt stretcha före o efter ridning.

FY FAN vilken lättnad rent ut sagt! Och skoj med för nu får jag lära mig tömköra också. hehehehehehehe. :D

Lena sa det med, det hade INTE vart kul att ringa två dagar innan jul o säga att det inte fanns mer att göra, hon befarade verkligen det värsta hon med. fy.

Så LasseBrasse is back in the game, inte för att han nånsin var ute ur den, men ändå. :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gu vad skönt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback