på hästfronten intet nytt

eller jo. jag har ju ridit, men har väl inte jättemycket att säga känns det som.. fast det kommer säkert bli långt ändå. det märker vi! :P

red ju amanda 3 gånger i veckan, två uteritter varav den andra med sandra o greger som sällskap! härligt! sen i fredags skulle vi rida i paddocken o så började det bara regna mer o mer men vi var duktiga o red en stund ändå. hade halsförlängaren på amanda eftersom jag var nyfiken på hur det skulle vara. fungerade bra i skritten men oj vad hon tyckte att det var jobbigt. i traven var den dock bara i vägen så jag låter nog bli den! DYGNSUR blev jag iaf! hurra! :P

igår var Lena sjuk så det blev bara självständig ridning. regnet vräkte ner på ridhustaket o mejram var mer eller mindre okontaktbar. fyfan vilken vidrig häst hon kan vara ibland. hon gör ju inget dumt men hon gör ju ingenting alls! hon travade på o vägrade lyssna alls. bara tittade o lyssnade på allt annat fyfan vad irriterad jag blev! om jag försökte säga åt henne att lyssna blev hon bara skitstressad, o red jag bara vidare helt lugnt sket hon fullständigt i mig. så till slut fick jag nog o körde en ponnyspark i sidorna på henne. hon fattade som väntat galopp o eftersom hon höll galoppen så bestämde jag mig för att galoppera lite. inget annat fungerade ju så varför inte. och tänk att det var det som behövdes! :D vi kunde avsluta bra och vara nöjda med varandra eller nåt. :P knäpp jävla häst man sitter på alltså! snackade lite skit med Åsa när hon red sin ena häst sen.. vi pratade lite om mejram o om jag hade velat köpa henne nu.. och jag vet ju faktiskt inte. fast idag var hon så go o mysig så jag känner att jag visst vill ha henne! men fy det är nästan så jag önskar att hon faktiskt inte blir till salu, för jag vet inte om jag vill ta det beslutet! sen var jag med nere i ridhuset när Jossan red sin lektion, turligt nog hamnade hon på volten närmast mig o Lotta som agerade vikarie var längst bort, så jag smyghjälpte Jossan. hehe. blev riktigt bra tycker jag själv o jossan var också nöjd med mina kommentarer o tyckte att jag MÅSTE gå ridledarutbildningen. o jag blev mer sugen på det igen! frågan är bara hur fan jag ska göra med häst. ridprovet är ju om bara några veckor. o det känns verkligen inte schysst att ta med mejram men jag vet inte vem jag skulle kunna ta annars. jäddra skit! :P ge mig en häst som fungerar normalt! :D

så idag så blev jag överlycklig över vädret o att vi kunde skritta ute! så framskrittning ute o hon var förvånansvärt lugn! vi tog vägen upp för backen o där har hon inte gått på jättelänge, o inte vart ute o gått alls på jättelänge! härligt! in o rida sen o hon var helt ok men lite seg. men tänk att det löste sig idag med! Cissi var inne o red med sin knäppe Garlic som får lite ryck ibland, o rycken väckte liv i mejram! :D hon blev lite stressad av det men istället för att bli knäpp själv så la hon energin på att jobba istället! en sån pärla hon kan vara! :D fick inte igenom galoppen ordentligt men traven var underbar! och även övergångarna trav-skritt-trav! :) skrittade sedan ut igen och vi verkligen njööööööt i solen bägge två! åh så härligt! fixade iordning med henne o satte mig sen o pluggade en stund innan jag skrev åt kursen som hade programridning. det är himla skoj faktiskt! och den nya LC:1an verkar rolig, men inte lätt! hur ska vi klara det här! :O

pratade lite med Lena om diverse saker. blir eventuellt en träning för Tora, som Lena själv tränar för o som är allmänt populär runt omkring, vilket hade vart hemskt kul att vara med på! förhoppningsvis blir det innan bohuscupen drar igång så man får lite extra hjälp! skoj! och så finns det en tävling till som vi kanske ska åka på i mars... huuu... läskigt läskigt, men skoj! :) sen pluggade jag lite till innan jag gick ner o filmade när Lina o Sara red lektion, snackade lite mer skit med dom o åkte sedan hem. o nu sitter jag här o försöker låta bli att plugga.. :P

imorn är jag leeeeedig, men ska till ullared med sandra efter att jag hållt lektion för dom, såvida vädret är ok då! skoj skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback