personlig "revansch"

så var det ju helg o dags för mejram igen. :)
var EXTREMT trött i lördags pga anledningar som jag tänkte skriva om i ett senare inlägg. mejram var sur som vanligt o konstig att rida. :D efter gigantiska rihannon så var det ju superkonstigt! vad fan gör man med en lång smal hals? :O blev väl funktionsdugligt på uppvärmningen men inte bra. hon var lite seg o så men ja.. sen skulle vi jobba med övergångar trav-skritt-trav o ta hjälp av sidvärts. först sidvärts o visst kunde vi gå åt sidan men hon tar ju inte direkt i.. o sen i övergångarna så var det ju lättare att bara peta ut bogar eller böja sig än att faktiskt göra rätt. :P fick väl några fina stunder men överlag var det inget höjdarpass. det är såna övningar som inte fungerar med en gång på henne, men som fungerar i längden.
gruppen jag skulle rida i innan jag hoppade över till dressyrspecialen skulle ha kurs så dom satt såklart på läktarn o tittade o jag blir så osäker utav det. det känns alltid som att jag rider för dåligt för att platsa och att jag alltid måste visa upp mejram så bra ALLTID o sånt. o så sitter man där o hästen går inte alls bra o så känns allt piss.... det är inte så produktivt att tänka så... :P

men jag fick min "revansch" idag. kursgruppen hade missat en lektion i höstas när lena var sjuk, så dom skulle rida två pass idag. o i hålet däremellan så skulle jag rida. jag hade hört när jag gjorde iordning mejram att "nej ska hon gå nu också", säkert inget illa ment (och inte så att jag skulle höra) men jag kände samma självförtroendedipp igen eftersom den tjejen red henne bra. men jag behövde ju inte oroa mig. :)

Mejram var jättefin! Lite svår först, för nu har hon kommit på att om man tvingar henne att ställa så kan man skicka ut ytterbog o slänga in rumpan, så slipper man ändå jobba ordentligt. :P men jag jobbade på lugnt o fortsatte med min plan för dagen. tänkte jobba med att få fram henne mer på bettet i skritten o därifrån försöka få till övergångar till trav. svårt så det blev ju inget superresultat, men man kan ju inte bara undvika det heller! försökte även tänka på att hålla om med skänklarna hela tiden, vilket är svårt på en sån tanig häst! :P
hon blev iaf superduperfin! hon hade ett luftigt bra steg o traven blev superbra! galoppen var hon knepig i! den var mycket luftigare än jag är van vid o hon spände sig en del men jag lyckades nog jobba igenom det ändå. fick till några såna underbara längningar som är så jävla skoj! o en fantastisk fattning där hon bara satte sig o sådär flashigt slängde fram frambenen o galopp. hehe. ;) fick även till ett par travökningar o börjar nog komma på hur jag ska göra med dom för att det ska bli bra! njöt av att rida min underbara lilla speta igen, riktigt skoj!

och revanshcen ligger i att hela den andra gruppen satt o tittade! hehehe. ;)
skrittade ut med emma o lilla ida o mötte en jäääävligt dum gubbe jag aldrig stött på förut. tydligen så har han alltid varit lika sur (i över 15 år iaf). vi skrittar på en lång raksträcka o ser en bil, det är ganska smalt o Ida är inte helt hundra med bilar än, men vi var nära en avtagsväg o tänkte att vi skulle hinna till den o gå undan så det var ju lugnt. men nä. då GASAR gubbfan rakt emot oss, jag vinkar åt honom, han fortsätter gasa... mejram som annars är helt trafiksäker blir nervös o börjar snurra mitt i vägen eftersom han kör fort rakt emot oss.. jag hann tänka att det kommer bli en tvärnit från hans sida o hon kommer sticka... men han lyckades stanna knappa 10 meter ifrån oss där vi stod mitt i vägen.. lyckades mana på henne så vi kunde gå förbi honom, då vevar han ner rutan o innan jag hinner säga något (tänkte ändå vara snäll o säga tack eftersom han verkade vara en läskig typ) häver han argt ur sig VAR SÅ GOD... o så fort bägge hästar var ur vägen drog han en rivstart såklart. fyfan vad jag hatar såna idioter! det hela hade tagit mycket kortare tid om han bara kört lugnt, för då hade vi inte hamnat snurrandes mitt i vägen. grrrr... blev så JÄVLA arg! Åsa sa att hon brukar hoppas att hennes häst ska tjonga till bilen när dom möter honom... det hoppas jag med!!!! grrr...

Sedvanliga skitsnacket med folk sen. Fick först beröm från Åsa om hur fin mejram sett ut, och två andra stämde in. sen när jag gick upp till fiket så säger Lena direkt att vad fin hon var idag, och en tjej till sa detsamma, och tyckte att vi passade så himla bra ihop och att det var så kul o lärorikt att se mig rida henne. :O hon är iofs alltid så himla trevlig den tjejen men ändå! en sån komplimang! hon sa att det är så intressant att se hur jag bara sitter där helt lugnt fastän hästen fnattar runt... o Lena stämde in o sa att japp, o berättade om beslutet att sätta mig på mejram från början, hästen behövde gå o alla andra i gruppen hade fasta hästar, hon såg mitt namn o tänkte NEJ men jaja det finns inget annat så vi får väl prova.. o hur hon sen redan första lektionen såg att vi passade varandra perfekt! Hon har ju nämnt det för mig förut. men det är ändå sånt som värmer! haha. jag älskar min ridskola! :) en sån egoboost! Behövde jag verkligen efter "allt" det andra som hände (eller inte hände) i helgen.

Pratade även tävling. Ska vara med i Bohuscupslaget och kanske ut på lite innan, men det verkar inte vara någon annan som vill ut på dom tävlingarna o jag har nog ingen lust att åka helt solokvist! :S Men glad är jag iaf över att dom gjort om LC:2 så att det inte är 4 halter i den... Vi får väl se hur det går, men det blir säkert helt ok! :)

Skoj är det iaf att hålla på med dessa underbara djur! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback