och så resten också!

åhhhhhhhh sicken underbart underbar helg!!!!!!!!

igårkväll råkade jag åka in till stan o snacka skit med Fia o Karin, sen kom även Louise, Fidde, Kekke o någon mer. Var dock nykter och åkte igen vid halv midnatt eller nåt eftersom jag skulle upp så tidigt för att hinna till stallet. 8:55 skulle jag sitta upp och innan det skulle mejram fixas och några hästar släppas ut i hagen samt vattnas... var väl där 7:40 eller nåt sånt.. blä så tidigt! Mejram hade dock sovit på rätt sida så knopparna från igår var fortfarande alldeles fina! gött mos! avspolningen igår hade gjort sitt också så det behövde knappt borstas heller så jag stressade ingenting alls!

så börja rida fram och underara lilla tjejen kändes hur fick som helst! hon var avspänd och arbetsvillig och sådär härlig som hon är ibland! hon verkade veta att det gällde och trippade på så sött! så var det dags för våran start och LC:1 kändes riktigt bra, men inte klockren! halterna är ju svåra, galoppen var inte så bra som vi kan, ett byte bak i VÄNSTERN!!!! som annars är så bra! störigt! men jag kände ju att det var klart bättre än vi gjort hittills, men tänkte väl att 57% kanske... var lite lätt nervös för det var den klassen som räknades i tävlingen och där jag behövde slå Anna och Hanna för att vinna totalen. :P

sen hade vi en halvtimme till LB:1 vilket var alldeles för länge (eller för kort, beroende på hur man ser på saken).. hon var såpass fin att jag inte behövde så mycket tid och att bara skritta på henne känns som att det bara förstör.. Kändes väl OK men var inte alls lika bra. En rejäl urballning i galoppen och en allmänt ojämnare ritt. Tänkte att jag nog inte får dom där 55% som krävdes för vit rosett men men, övning ger ju färdighet! Är nu än mer säker på att vi ska hålla oss till en start på riktiga tävlingar och be om kortare tid emellan på lektionstävlingarna om det går.

Skrittade ut med min duktiga tjej i sällskap av mamms o papps som vart o kikat igen, tog in henne o hann göra klart allt med mockning o skit innan jag skulle in o skriva de sista starterna. Anki som skrivit min LC kom in och sa grattis till den fina ritten för även om hon inte sett det så måste det varit bra för hon skrev flera 7or! kul tänkte jag och skyndade klart och gick in o satte mig vid domarbordet. hann inte ta fram mina protokoll innan nästa start men hann se på Lenas startlista där hon skrivit våra % för att ha koll till prisutdelningen... 67,41!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag frågade om hon skojjade men hon sa bara lugnt att nej, det var en riktigt riktigt bra ritt! att hon kanske låg lite högt, men inte mer än 5%. ojojojojojoj!!!!!! LB var inte lika kul, bara 49, men Lena gör egentligen rätt och har mycket lägre krav i LC än LB så...

Satt o skrev o var alldeles lycklig! Låg ju dessutom 2a och det var inte såååå många som kunde slå oss som var kvar att rida! Kikade på protokollet och oj vilket härligt protokoll! En volt som jag inte trodde blev bra, som jag låg lite efter i, blev tydligen bra trots allt, 8a på den! sen var det 10 7or, några 6or, en 3a på halten mellan galopperna, en 4a pga ett omslag bak som dock rättades och 5a på uppridningen pga halten. på de allmänna intrycken fick vi 7 7 8 7 8! dvs 8a på sitsen!!! och 8a på korrektheten! gött jävla mos! :D i LB fick vi iaf en 7a på serpentinerna och korrektheten, så vafan! :)

Tack o lov så var det ingen som red bättre så jag kunde få ta emot en mycket fin blå rosett och liten pristjofräs. Och sen då en blågul för bästa total, där jag även får ett vandringspris, en ganska stor buckla, och en mindre buckla som jag får behålla, bägge måste bara graveras! Skoj skoj skoj!!! ÄNTLIGEN fick jag rejält med utdelning för hur jag KÄMPAT med min lilla rös och inte gett upp! Synd att vi inte hade mer publik så att folk faktiskt fick SE! men några såg iaf! ;)

Sen fick mina bägge kämpar Farin och Mejram på sig var sitt sprajjlans nytt flugtäcke (vilket ingen tyckte var så skoj eftersom dom behövde träs över huvudet) och gå ut i hagen ihop. ohhhh så söta dom var i matchande träningsoveraller, som värsta gamla pensionärerna! ;) gjorde sedan iordning Lasse o red ut en sväng o sen in i ridhuset för att galoppera, hade ALLDELES för korta läder så det var fan inte lätt att sitta igenom den galoppen men kul ändå. han frustade o frustade o var så söt! Lena pustade ut lite för han såg superfräsch ut! Han ska tillbaka till klinik o kollas en sista gång nu så att han faktiskt är frisk och hon är ju lite nervös ändå!

Tyvärr så är ju ridhus och kameror oftast ingen bra grej, pappas kamera och ridhus är verkligen ingen bra grej, men här kommer ändå några bilder (men fråga mig inte hur fan jag sitter på några av bilderna.. haha... men Lena ÄR skitpetig med sitsen och hade inte gett mig en 8a om hon inte tyckte jag var värd det :P och ALLA hamnar i stolsits på henne, vi har inte kommit fram till varför! på andra hästar får jag nästan problemet att skänklarna kommer för långt bak.....)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback