dumma jävla rädsla!

varför i hela friden ska det vara så jäkla läskigt att hoppa för?
det är ju sååååååå himla kul, men fan vad jobbigt det är att sitta där helt livrädd med tårarna nära när hindrena inte ens ligger på 50cm.........

hade ju kommit över det, det började ju bli kul igen och läskigt blev det inte förrän iaf 70-80. men idag var jag tillbaka på ruta ett igen. har visserligen inte hoppat på länge, inte sedan ridprovet för ridledarkursen, men ändå! nån måtta kan det väl få vara? kanske var lite för att jag satt på Farin igen också eftersom lavvan tyvärr är halt. MEN ÄNDÅ! farin tar ju så otroligt väl hand om mig o hoppar glatt på allt jag styr på o är egentligen helt fantastisk, o ändå sitter jag o skakar...

var iaf en kul lektion i övrigt. vi fick rida fram med halsförlängare på oss själva, fast dom var ihopknutna så vi hade dom mellan armbågarna bakom ryggen, för att sitta rakare o sitta rätt med armarna osv. sjukt svårt först men det gick det med. hoppade även pyttehinder med dom på, 6 galoppsprång, 7 galoppsprång, 5 galoppsprång mellan, ganska många vändor o jag var ändå lite impad över att jag lyckades få ner det till 5! :P sen studs några vändor, sen studs, långsida, snett igenom på ett böjd linje till ena på långsidan igen o så studsen åt andra hållet. kom fel på långsidan men sen kändes det skitbra. Farin blev dock laddad som faaaan så det gick lite fort här o där men där fick jag ändå helt rätt känsla o det var bara kul över dom sista!

synd att man inte har råd att hoppa varje vecka så att man kanske kan få lite känsla för det och sluta vara så förbannat jävla rädd! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback