när man hittar rätt rätt rätt

lååååååång helg med myyyyycket att göra fast ändå inte... sitter här i min soffa alldeles dödstrött o borde nog mest gå o lägga mig. som vanligt alltså!

i fredags bar det av rätt tidigt till stallet. skrittade en kortis med åsa o fia och snackade om hennes hästplaner. oj vad jag vill ha en egen häst! en bra häst, som hoppar snällt o funkar upp tom LA iaf dressyr. o som man kan ut o busgaloppera på utan att riskera livet! :P

in i ridhuset sen o rida lilla skruttan, minns egentligen inte så mycket av passet haha. hon var fin vet jag men det var nog inget världsomvälvande. jobbar vidare med att verkligen ha henne lång o låg i början och att hon ska gå fram till bettet där från början, funkade bra men jag blev nog lite slapp på att få ihop henne sen..
sen hopplektion på mr Farin. hittade inte alls flytet och fick ingen bra känsla alls, förutom på framridningen där han var superfin! ;) men det var visst inte så illa som det kändes, men jag är så bortskämd med att vi alltid har ett väldigt bra flyt och att allt funkar så himla bra. men både anna och hennes syster som tävlar herren tyckte att det såg bra ut! jag fick iaf träna på att rida lite mer! våga driva på honom, våga smacka o sånt. bestämt att jag ska vara med på lektionstävlingen i hoppning också! 60cm kändes som en lagom höjd vilket anna tyckte verkade lagom om jag inte vågade högre. :P

dressyren på lördag på mejram var helt fantastiskt rolig! hon blev väldigt fin på framridningen och tog verkligen stöd på bettet i den rundare formen och sen kunde Lena vara på mig med att korta upp henne! ;) vi jobbade med olika delar ur LB:0 och LB:1 och allt bara fungerade! underbart! min lilla pärla var sååå sugen på att jobba och var sådär underbart positiv till allt! hon kändes lätt o luftig och jag njöööt! Lena var supernöjd med oss och det är så skoj när man får så mycket beröm för att man rider bra. haha. :D
sen lurade hon upp mig på Lasse på en ensam uteritt förbi läskiga kor... det roliga är att han är skiträdd för kor men bara om någon sitter på ryggen. hoppar man av så är han inte rädd för 5 öre.. men det GÅR INTE om han har någon på ryggen, det hjälper alltså inte med att någon leder en.. ryttaren måste av... :P knäppa häst! på bortväg gick det iaf bra, han var spänd som fan förbi dom läskiga idisslande sakerna, men förbi kom vi. så rundan runt o sen hem förbi korna igen o då vågade han inte längre o skulle vända bortåt igen.. suck.. hoppa av gå förbi o så upp igen o fortsätta rida.. knäpp är han men rätt så söt! :)

idag var det finalen i bohuscupen. slapp egen funktionärspost utan hjälpte våra ryttare o satt som speaker till o från. sjukt svårt att prata när man hör fördröjningen i högtalarna.. :S kul dag, tyvärr gick det inte skitbra för oss men absolut inte så att dom ska vara missnöjda! himla kul att träffa folk också som jag ack så sällan träffar nu, o kul att se min älskade Bamse in action! Folk som känner Mejram förstod inte riktigt hur jag fick ihop det, Bamse min drömhäst (gigantisk och rejäl) och så Mejram min älskade prinsessa! :D
Ut till stallet för o rida o först lite krångel då Lena lyckats sätta upp Mejram på en privatlektion precis då.. var beredd på att bara åka hem för jag var sjuuuukt trött men Magda fick en annan häst o det var bara att  ge sig upp på häststackarn! och åhhhh vad glad jag är för det! ett sånt sjuuuuukt bra jävla pass! skritta ute o sen lång o låg där hon var med på noterna med en gång. blev lite ojämnt när jag försökte korta upp henne lite men sen släppte det och ojojojoj så fin hon är!!!! kände vid ett tillfälle att nu måste jag fatta galopp och tänka sig att hon gör en suuuuperfattning! gör några som alla är lika fina och bara njuuuuuter! fick till några riktigt bra travlängningar också och när jag skulle trava av henne (vilket gjordes motvilligt :D ) var hon helt fantastiskt härlig, inte en tendens till framtung utan bara lätt lätt lätt men ändå sträckte sig fraaaam till bettet. WUNDERBAR!!!!!

små rosa moln och jag är kompisar just nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback