Vi börjar med Farin!

Eftersom Mejram stod i helgen så fick jag äran att rida Farin på våran lektion istället... Kändes inte alls kul, fick ingen koll på honom och övningarna var inga bra lärakännanyhästövningar. tillslut fick jag jobba honom i galopp och dååå lossnade det! fick till en jättefin trav på slutet där han verkligen tog stöd på bettet också, vilket annars är hans stora problem. han släpper bettet HELT och vill inte att man tar i honom ALLS. och att sitta o göra alla tygeltag man behöver göra (förhållning, ställning, böjning osv) utan att röra hästen i munnen är inte dödslätt! :P

Sen var det Lasse i ridhuset som gällde eftersom han inte fick gå utomhus pga en sko som satt lite dumt och han INTE FÅR tappa den. :P Det började bra men sen helt plötsligt stelnar hästen till o börjar nästan bocka på stället. vänder runt honom o han stelnar igen o skakar o hjärtat bultar så hårt att jag känner det i benen ungefär... liiiite läskigt när man inte känner hästen så väl heller, han är en såndär jag ALDRIG suttit kvar på om han exploderat heller... men sen släppte det och han var dösnäll resten också.. förutom ett försök till rejs när någon gick bakom läktaren.. :P hopplösa lars! :)

på söndagen var det privatlektion igen, på Farin eftersom Lena tyckte att jag passade så bra på honom. Tråkigt tänkte jag eftersom jag inte tyckte att det fungerade. Skrittade ute vilket jag inte trodde skulle funka eftersom flera sa att dom inte kunde skritta honom själva ute, men han stegade på som ingenting och hade inte en tanke på att inte göra det. :P Red fram själv o sen kom Lena o hjälpte mig. Kändes OK på framridningen men sen började allvaret o ack så bra det blev, faktiskt! fick vara på volt o jobba med att få honom att slappna av o ta mer o mer stöd samt ta i mer o mer bak. Fick luta mig lite fram när jag drev på honom och jävlar vilket trav vi fick till! så jäkla fin! Sen galopp på det, vilket är myyyycket lättare eftersom han tar mer stöd på bettet där. Fick till jäkligt bra galopp också, ha honom låg i formen och ha kvar honom där när man trycker in bakbenen under honom och att han aldrig släpper bettet. Blev lite förvänd också o så vilket blev bra det med. Oj vilken kul lektion det var och oj en sån häst han är när han är fin! Kul att kunna sitta o rida på ett helt annat sätt också! Synd att han är så tråkig att tävla med eftersom han blir himla nervös...

Fast ändå inte. För Lena ringde i måndags. Dom hade vart inne på klinik med Mejram o hon visade ingen hälta alls! vet rekommenderade ändå att skritta en vecka till, en vecka trav o sen in på lektioner igen. Men såååå skönt att hon inte var halt! :D Behöver säkert lite mer vila, men det är ju snart sommar ändå.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback