kanske ska tävla ändå?

Hade ju bestämt mig för att det inte blir någon tävling den 28e. Visst vart jag sugen men jag kände att det inte fanns någon chans för mig att lära mig rida Lasses trav tills dess. Men så var jag ju ändå sugen. Jag vill ju ändå tävla. Så tänkte jag att vi får se helt enkelt, sista anmälningsdag är inte förrän den 17e och det är ändå lottning så... Men så åkte jag av och missade ännu en lektion och ridpasset förra helgen vart ju lite sisådär iom att jag inte kunde rida ordentligt.

Åkte upp i fredags för att rida då istället för på lördagen eftersom Lasse skulle vara med på kursen, och kände igen att jag vill ju tävla! Hade rätt ont i högerhöften så det kändes lite hopplöst igen, satt knappt någon trav alls för det kändes helt åt skogen. Galoppade mycket och där var han superfin som vanligt dock. Så kom äntligen söndagen och lektion igen. Fick inte riktigt koll på honom på framridningen, avsittningen sitter i fortfarande i högerhöften så jag kan inte riktigt få in högerbogen vilket gör att han går med rumpan innanför i vänster, i skritt och galopp blev det bättre men traven- ack så svårt! i höger var han dock jättefin i alla gångarter, saknade kanske lite "ompf" i steget men det kommer nog!

Vi var bara 4 så vi fick jobba med lite olika saker beroende på vad vi behövde med just våran häst utifrån utbildningsskalan Lena går efter. Hon tyckte att jag hade honom lösgjord men behövde honom mer mellan hand o skänkel med rätt sug på bettet. Han är gärna superlätt i handen tills man kräver grejjer av honom då han blir stentung och rusar. Skulle jobba med öppnor på volt och fyrkant i alla gångarter. Började i skritt och han kändes riktigt fin, så över till trav och nu kommer mitt halleljuha moment! JAG KUNDE SITTA! och inte bara att jag kunde sitta, jag kunde RIDA också!!!!! TÄNKA SIG! :D gick över till andra varvet o gjorde samma sak, svårare där för där var det högerhöften som spökade igen. Fick till det hyffsat, kunde sitta igen och galoppen blev grymt fin. Bytte varv igen för att ta andra galoppen och oj så duktig han var lille lars! Efter det var traven fortsatt fin och nu har jag ju ett verktyg för att kunna rida traven också.

Så nu är jag sjukt sugen på att tävla. Lena tyckte ju såklart att jag absolut ska iväg. Men jag fegar lite till o ser hur det känns nästa helg också. :P Jag tvekar fortfarande lite. Två eller en klasser tex. Jag blev ju så trött med mejram både på munkedal och hemma på lektionsmästerskapet, men som Lena säger så är det lättare med Lasse. Rida fram normalt till första klassen o sen till andra krävs inte alls mycket framridning. Och sen LC eller LB? Lena tycker LB jag tycker LC. haha. en av varje kanske? nåja. vi får se.


Annars var jag kvar heeela kvällen i fredags o snackade skit med åsa o kollade lektioner. vi bokade in att jag rider hennes fia på fredag på hoppningen vilket känns lite pirrigt! men det ska nog gå bra. bara att andas, styra och hålla i manen i värsta fall. ;) hoppas verkligen att jag hinner njuta av att hoppa en så fin häst och inte bara sitter o gråter av nervositet. :D

Amanda o co har flyttat igen också. så jääääkla typiskt att dom NU när jag inte bor kvar i alingsås mer har flyttat till sjövik... men jag hinner nog med ett eller annat pass på helgerna. :D och att dom har ridhus är ju bara för fantastiskt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback