vätskebrist i solen

har haft en hästig vecka!
var o red amanda i tisdags, hon är ju under igångsättning så det blev mest bara skritt. men hon jobbade på riktigt bra! vi som har haft så svårt för skritten innan! skulle sen ta lite trav bara för att se hur hon såg ut och WIIHOO, hade hon vart en brallig häst hade hon brallat. :) men eftersom hon inte är det travade hon bara på helt ihopkrullad och sööööt! :D tog henne på onsdagen med men då hade hon blitt blöt så vi red inte utan gick med lisa o greger ner i ridhuset o gick runt lite. blev förvånad igen för hon var helt ruskigt med på noterna när jag checkade av med lite ledarskapsgrejjer. SÅ SÖT igen! :) min lilla skruttfia! :)



iväg till K sen för ett pass på Fifi eftersom åsa gärna ville ha lite avlastning. Hon hade inte gått sen fredagen innan då jag red, sen hade gallan bara blivit värre så Åsa skrittade henne i lördags o jag åkte aldrig ut. hon stod sedan söndag o måndag och på tisdag blev det veterinären. dom hittade ingenting woohoo! så på onsdagen tog jag det lugnt eftersom hon haft några lugna veckor. hon var fin men lite laddad! :)
sen hade jag henne fre-sön igen. på fredagen skrittade jag först fram ute, soooool måste man ta vara på! sen vart hon rolig o skulle inte gå in i ridhuset. :P men hon skruvade sig fram o gick in ändå... sen var hon taggggad som vanlgit när det är hinder framme. tog det lite smålugnt igen, delvis pga värmen som var! hon var ju dock så taggad att hon blev genomblöt av svett ändå. haha.. fick inte igenom traven riktigt men hon var så pigg så hon behövde lite galopp helt enkelt...  hon är så söt ibland! :D var sedan kvar hela kvällen o var markpersonal på hoppningen o så. hade dock vart roligare utan vissa störande moment. :D

på lördagen skulle jag ta Corint också, som vart lugn som en filbunke det senaste, ffa på fredagen var han ruskigt lugn. men tog fia först. tog tjuren vid hornen o skrittade ute först igen, härligt och underbart! men sen var hon ännu värre när vi skulle in i ridhuset, gick ganska så bra fram till porten men skulle sen vrida på sig och backade nästan in i porten hela tiden... gah sååååå irriterande! hur hade hon tänkt att vi ska göra på tävlingen nästa helg? :P in kom vi och sen var hon fin igen! ;) jag tyckte dock att traven kändes lite.. ja jag vet inte.. inte helt ihop och inget "ompf"... men min känsla stämde tydligen inte för Lena berömde oss när vi gick ut med att hon såg riktigt riktigt fin ut. :D jag tror att det helt enkelt är att jag glömt hur hon kändes i början... o dessutom inte ridit henne ordentligt förra helgen, det krävs då inte mycket för att man ska tappa känslan! :D
sen fick jag andas lite innan det var dags för Corint. han var lugn när vi promenerade runt lite, men när jag skulle sitta upp blev kortsidan FÖR läskig så då gjorde han en snygg piruett medans jag satt upp... tack o lov gjorde han den åt rätt håll så då var det ju inte svårt att hänga med i svängarna.. men lilla vännen, varför gör han livet så jobbigt för sig? sen var han lite stressad men höll sig på mattan, inte ett enda skutt! :) han travar rätt mycket nu o ska snart igång på lektion, så det blev ju en del trav. o så söt han var! för i traven blev han jättelugn tillslut, men i skritten så blev livet lite jobbigt igen... :) det känns som att han är väldigt mycket bättre igen iaf, inte alls samma oro o stress, otroligt skönt!!!

igår åkte jag ut tidigt för att hinna med stora vårbadet av Fia! sköööönt tyckte hon och ännu bättre blev livet när hon fick gå ut i solen o pilla i sig gräs!!! :)



kunde sen ta det lugnt o göra alla sysslor i väldigt sakta mak. sååå skönt att ha gott om tid på sig! Fia var finfin på framridningen, allt funkade! woohoo! :) Sen jobbade vi vidare lite med de två halva 10metersvolterna, då insåg jag att jag inte alls fått igenom henne så bra som jag trodde för hon ville inte alls ställa åt vänster... :P fick dock löst det så! :) sen galoppjobb o få till ökningar och upptag. Blev bra åt vänster som vi körde först men hon blev lite trött. Gick bra åt höger med men var svårare, hon vill hellre byta där med vilket hon gjorde en gång, men sen lyckades jag parera hennes bytesförsök vilket kändes bra... :) lite travjobb efter det och provade några längningar, fick till det så jäkla bra och fick till 3 stycken mellantravar som lena tyckte var riktigt bra. travökningar är nog det jag är allra sämst på så det kändes riktigt riktigt bra! :) avslutade sedan o promenerade av hästarna ute.. uuuunderbart!

är taggad som fan inför tävlingen! nervös med såklart men inte den hemska illamåendekänslan som jag brukar ha. fia kommer säkert vara extremt taggad när vi väl är där och det kan ju ställa till det, men det får gå som det går helt enkelt! det är första tävlingen så jag försöker att se det som ren träning! men kul ska det bli! :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilka härliga bilder :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback