upptagen glömska

Jag har inte haft en lugn stund sedan i onsdags = jag har inte skrivit sedan dess. Det syns på min stackars besöksstatistik också som redan från början var rätt deprimerande! :D

Jobba gick bra bägge dagar. Hade bra fart på torsdagen och hann med mer än tänkt före lunch. Jag älskar torvbäddar får jag säga! Förr hade jag svårt att hinna med min länga men nu hann jag med mer än min länga och utan att stressa alls. Skönt!!! Lugn lunch sen där Åsa dök upp o höll mig sällskap. Sen pyssla o chilla lite, hade ju jobbat undan en del på förmiddagen så det var jag värd. ;) När jobbdagen var över blev det istället dags för Mejram som för dagen var helt jävla vidrig att rida. Lite då o då händer det att hon är helt oförmögen att både koncentrera sig och lyssna på sin käre ryttare, inte ofta, men det händer. Och en sådan dag hade hon. Blev faktiskt lite ledsen för det var så längesen jag varit med om det. :(

Sen vart jag lagom mör o kände att eftersom vädret var alldeles strålande så skulle ett dopp i Mjörn sitta fint! Lurade med mig mamma ner, det blev inte så långvarigt dock, var på tok för kallt för det! :P Lyckades sedan gå o lägga mig lite tidigare än kvällen innan, tack o lov. :) Påbörjade dagen med gott tempo igen, blev dock lite besviken när Lena dök upp. Haha.. Det är ju såååååå jävla skönt att gå runt o pyssla helt själv! :D Fast hon störde inte överdrivet mycket direkt o jag hade ändå ett par saker jag behövde fråga om så det var ju lika bra att hon var där! Hade tack o lov jobbat undan en hel del igen på förmiddagen för insläppet av hästarna tog ju liiiiiite längre tid när alla valackar behövde spolas av helt o hållet då de alla bestämt sig för att rulla sig helt hysteriskt precis innan intag = inte en chans för de första stackars eleverna att få rent dem! :P Sen iordning med lilla Mejram igen och jag bestämde mig helt enkelt för att radera torsdagens pass från minnet... :) Hon var helt klart myyyyycket bättre på fredagen, tack o lov! Skulle egentligen ridit Curry också men hade redan dagen innan sagt åt Anna att jag ville låta bli, var alldeles för mör i ryggen för att orka. Åkte hem o segade resten av kvällen o njöt av att inte behöva gå upp tidigt på lördagen! :)

Men inte blev det ju mindre häst för att det blev helg! ;) Hade ju både Mejram o Curry på både lördag o söndag. Lurade Karin till att komma ut på lördagen eftersom jag behövde hjälp med att göra iordning hästar då det var extrakurs och jag bara hade 2½ timmar att rida två hästar, varav Mejram behövde gå en timme o Curry kräver ju minst en timme om man ska få honom att lossna.... När jag kom dit visade det sig dock att 2½ timme bara var 2 men vi sa att jag helt enkelt fick vara med i början på lektionen som började sedan. Mejram var på gott humör vilket kändes bra, så när jag satt upp var jag helt inställd på att hon skulle vara som vanligt, vilket hon också var fast bättre! :) Hon var på sitt ambitiösa humör och kämpade på så duktigt o man kände ryggen komma upp REJÄLT flera gånger! Mitt hjärta! :D När jag var klar med henne hade jag lyxen att kunna gå in i stallet o lämna över Mejram till Karin o bara tränsa Curry o gå ut i ridhuset igen, leka beridare är det inte varje dag man får göra! ;) Curry var inte lika rolig att rida, visst blev det väl ok mot slutet men fyfan vad styv han kan vara! Han är verkligen svår att få igenom... Dessutom höll jag på att åka av... En av eleverna i lektionen som skulle börja hade tagit fel sadel, så när den byttes hade de lagt schabrak o pad på en sockerbit vid läktarkortsidan av ridhuset. Vi kom på spåret i ganska kvick trav när Curry får syn på dem o lägger in en tvärnit, sprang bakåt ett par steg o sen kastade sig runt in mot väggen... Hej o hå det var jag INTE beredd på! :D

Söndagen var desto roligare! Mejram var återigen koncentrerad och superfin och efter passet fick hon sig ett välförtjänt bad. Hon var såååå fet i pälsen att det nästan var äckligt! ;) Och som hon njöt av det! Var riktigt mysigt o jag brydde mig liksom inte om att jag blev plaskeblöt själv.. :P Extra skönt när det verkligen SYNS att man badat hästen också, Åsa fick nästan en chock när hon såg hur Mejrisen blänkte! :) Sen var jag och Lina lite lagom omotiverade och kände att vi verkligen behövde en tuff lektion, men stackars Lena blev allt förkyldare och frågade om vi kunde ta var sin extralektion vid annat tillfälle istället, vilket vi såklart sa ja till. Vi blev såklart ännu segare men lyckades ta oss ut till ridhuset. Jag plockade på sporrarna igen för att återigen känna om det är skillnad på honom.. Och efter en stunds uppvärmning tog jag dessutom upp ett extra spö.. :P I framförallt höger varv är han lite extra hopplös, man vill ha spöt i inner för att kunna påminna honom om att använda inner bak, varpå han slänger ut yttersidan och stålsätter den som en tegelvägg och stänger av helt. Så tanken var att slippa bli frustrerad genom att bara kunna peta lite på bogen, tack o lov så fungerade det! :) Han blev finare o finare och var tillslut riktigt härlig att rida! Får man väl loss honom så blir han ju ganska enkel o trampar på själv osv, men att komma dit ska ju inte behöva vara så jobbigt! Åsa som var inne o red Fia tyckte att jag får helt enkelt ansöka om dispens o tävla med de två spöna... ;)

Pratade med Lena idag om hur det gått o erkände då både sporrar o spön, hon tyckte att det var ett smart val. Skönt att hon litar på att man inte missbrukar det hela utan faktiskt bara vill slippa att både han o jag blir frustrerade!

Nu längtar jag till nästa pass också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback