ridningens inspiration

egentligen ville jag ha ann-sofies bild när han sträcker upp bägge armar. vi satt precis bakom Cdomaren så det blev ju klockrent! men den här från tullstorps hemsida får duga. :P




torsdag var det WC grand prix på scandinavium. ville såklart se briar eftersom det var sista tävlingarna i sverige, och catherine haddad från usa är oftast en fröjd att se! och riktigt kul var det! många fina ritter, haddads var riktigt bra. så när brink kom in blev jag allt lite nervös! men han lyckades ju som bekant knipa åt sig segern!

inför fredagens kür var jag faktiskt nervös! tänk om briar INTE fick vinna sin sista start i sverige? minna kom in o red röven av sig själv typ. otroligt härligt program! musiken fungerade perfekt till don charly som strålade som aldrig förr! jag har aldrig varit något superfan av minna men den ritten var verkligen otrolig!!!! så kommer brink o briar in och det dånar såklart i hela scandinavium. dom lyckas rida ett riktigt bra program dom med! jag var RIKTIGT nervös i slutet när folk började klappa i takt så tidigt, men när dom vände upp mot oss igen o man ser Brinks leende så ja.. :D jag får dessutom erkänna att det kom en liten tår när man står med hela scandinavium och applåderar ut ett skinande nöjt ekipage! wonderful!!!!! haddad red sist men man såg ganska fort att dom inte skulle kunna konkurrera, det stämde helt enkelt inte för dom (tyvärr, för 2a hade dom fått komma ;) ).

när det var dags för prisutdelning stod ju alla upp igen och hela arenan dånade igen i väntan på "våran" vackra briar. många av de andra stackars hästarna blev lite lätt sprättiga av det hela, men underbara gamle mannen skrittar in o fram till sin vinnarplats på långa tyglar! man såg verkligen hur han NJÖT!!! :D denna underbara hingst! vad oehört trist att han ska pensioneras, men samtidigt så är det ju som brink sa- ett värdigt farväl för denna fantastiska häst! så länge som han varit i toppen, och så fräsch han varit! på ett amerikanskt forum sa en tjej idag (som jag respekterar otroligt mycket, hon är DUKTIG) att det måste vara sjukt svårt att pensionera en häst som går så fantastiskt bra, och att hon respekterar brink ännu mer pga det. i övrigt var det rätt kul att läsa på det amerikanska forumet, länken dom hade till nyheten att han vunnit, där skrev dom om göteborgs välkända arena Globen. :P

Åkte hem o kollade när finalen i vegas är. 18e april. det är ju då jag funderar på att åka dit. och det finns biljetter. hur fett hade inte det varit?


nåja. hade ju extrakurs också. i lördags gick privatlektionen med Fia riktigt bra. vi hittar varandra allt mer och det är så KUL att rida! det bara STÄMMER när man sitter där! fick sedan kommentarer från andra att det är så kul att se oss för man ser hur väl personkemin stämmer! skoj!
i söndags var det först då programridning. hon var fin från början och kändes fräsch o rolig, inte alltför stark och dök inte ner med näsan så värst mycket, förutom i en galoppfattning där hon sa VROOOOM med näsan inne i bringan. HEJ HÅ! höll på att totalmosa hanna o noggis men fick morrat på henne så hon lyssnade och OJ vilken galopp jag fick sen! :D hade bestämt mig för att rida fram en timme, men det visade sig vara för länge. var lite för trött när det väl var dags för programmet. fia var också lite trött, så när jag slängde spöt och inte hade sporrar så blev hon bara framtung o springig när jag ville få igång bakkärran mer. red LB:1 men glömde andas i början så när jag kommit en kort bit bara var jag ju redan slut. kände mig inte riktigt ihop och låg lite efter så jag kunde inte rida allt så bra som jag ville. hann inte med både vägar och att hålla ute näsan osv.. i första galoppökningen blev det dessutom ett byte (dock såg jag på filmen att bytet var KLOCKRENT, så vi är väl helt enkelt redo för högre klasser ;) ). sen skulle vi rida igenom saker som inte riktigt fungerat men Lena tyckte att allt hade fungerat förutom bytet då. Att hon damp ner lite här o där o blev framtung men att i grunden la jag henne på en riktigt bra LBnivå. red om galoppen ett par gånger o var nöjd sen. kikade på protokollet och hade fått e 8or i programmet och så en 8a på korrektheten också! woohoo! 65,5 eller nåt sånt slutade det på, 67 hade det blivit utan bytet i galoppen! och då är det bara 4e gången jag red dressyr på henne! :D kändes SÅ JÄVLA GÖTT! :D såg filmen sen o det var för en gångs skull roligt att se! ;) hoppas på att få den till datorn så jag kan lägga upp. :)

sen var det lektion på mejram. gick inte lika bra som sist men hon kämpade på och vi fick bitar av ritkigt fin mejram! :) fick loss henne mer i vänstern än sist också. roligt var det och lena var nöjd som vanligt. lilla skruttan var helt slut efteråt men sååå nöjd med sig själv som vanligt. :D skulle precis lägga in grejjerna i bilen när marie ropar från ridhuset o frågar om jag hinner rasta hennes häst då hon mådde illa.. tackade ja till det och satt upp på lilla carisma. oj en sån liten sak! red lite planlöst rund på volter o 8volter, lite skänkelvikningar o öppnor. lite galopp o sen fick det vara nog. :P gjorde väl inte dödsmycket nytta men hästen blev ju rastad iaf.

sen trodde jag att jag skulle dö. 3 hästar på en dag när man inte är van = ingen bra idé. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback