Såntdär som man minns

Hade en eftermiddagslektion bokad med Tamara idag. Himla skönt att inte behöva gå upp tidigt efter mina 2½ gigantiska margaritas igår! ;) Kom ut till stallet som var fullt av liv. Massa folk var där, bland annat Dreamys ägare som är en underbart härlig människa. En såndär energigivare som man mår riktigt bra av att träffa o prata lite med. Hon berättade den roliga nyheten att Dreamy ska få bli mamma NU! Dom har velat betäcka henne länge men inte haft råd eller hittat rätt hingst för den delen. Men nu har de rätt hingst och fått ett bra pris dessutom eftersom de känner ägaren. Så om allt går som det ska åker hon dit på tisdag! Hoppas det tar sig, hon kommer bli en fantastisk mamma. :)

T hade lite lektioner kvar, 2 barn och sedan deras far, men det var inga långa lektioner o hon tyckte att jag gott kunde värma upp själv ändå eftersom jag skulle rida Belle igen. :D Gick i hämtade tjejen som stod o väntade vid sin boxdörr och tog mer tid än de brukar på mig att göra iordning henne. Sadlingen gick återigen bra och hon gick lugnt ur stallet. T ropade att jag nog borde släppa henne i rundkorallen en sväng då hon stått sen jag red henne i torsdags- inte för att det brukar vara någon fara- men ändå. Gick in med henne där o snurrade upp tyglarna o släppte henne. Hon lät mig ta några steg ifrån henne och sen satte hon av! :D Bara en brall precis i början o sen vart det bara galopp, så helt nödvändigt var det nog inte, men ändå rätt skönt för henne. :) Tog lite i bägge varv o stannade henne sen för att gå fram o klappa henne lite, sen vart det kört! :P Jag gick för att ställa mig i mitten o mana på henne igen men istället följde hon efter, och följde mig sedan vad jag än gjorde. Söta söta hästen! :) Lekte runt en sväng med henne, spände sedan sadelgjorden det sista o hoppade upp. Skrittade lite på lång tygel för att känna in oss fastän hon egentligen var igångskrittad, kortade upp för att känna att allt fungerade och började sedan trava. Hittade rätt ännu snabbare än sist och fick henne ännu lägre o längre från start än tidigare pass. Helt klart ytterligare framsteg och jag väljer att tro att tilliten har något med det hela att göra. :)

Tamara, som inte var klar med föregående elev än, slängde ett öga och såg framstegen hon med! Alltid bra när känslan stämmer! ;) Eftersom hon var så fin i formen och travade på lite mer än vanligt gick vi direkt på sidvärtsjobb. Och ojojoj vilken häst Belle är! Hon hade redan fattat grejjen och flyttade jättefint! Hon gav verkligen allt och när hon fick så mycket beröm som hon fick så blev hon jäääättteglad och nöjd med sig själv. Förutom när jag klappade henne, stackarn blir jätteosäker när hon blir av med det stödet medans man travar, haha. :D Vi lyckades tom göra övningen och få henne att länga ut överlinjen lite, helt otroligt! :) T la ut lite cavaletti att trava över också, så det blev sidvärts- rakt fram som verkligen skulle bli RAKT, sen vända upp mot bommarna och så ta om allt igen.. Vi la ut bommarna för att hjälpa henne länga ut steget ännu mer, vilket man kan säga fungerade! Shit pommes vad hon tog i och flöööööt över! Både jag och Tamara tappade hakan och började sedan skratta. Vi tog om det hela några gånger och underbara Belle blev ännu finare genom hela övningen. Bytte varv och hon fortsatte förvåna oss genom att kämpa på mer o mer för varje varv. Tamara frågade om jag var OK med att avsluta redan eftersom hon var så duktig, vilket jag självklart tyckte var en bra idé. Men först fick jag försöka få henne att sträcka ut ännu mer i lite lättridning vilket hon gjorde. Att 3 pass kan göra så mycket!!! T var överlycklig och sa att jag på bara 3 pass förändrat hela hästen. Sedan stod hon och förklarade för pappan som ridit före mig om dressyr (hon vill att han ska övergå till dressyr istället för western- han ÄR en naturbegåvning!!!) och vad som var bra med min ritt osv. Dreamys ägare hade tittat på passet och kom fram och high 5:ade mig och sa att det var en ren fröjd att se och att hon förstår att jag fastnat för hästen.. Hahaha.. Jag bara flinade. Inte över allt beröm, utan över att Belle varit så sjukt duktig! :)

Varje gång jag är över faller jag för en ny häst, jag måste säga att det är hemskt trist att inte få fortsätta jobba med dessa underbara djur! Var ju rätt ledsen över att min gigantiska favorit Rhiannon inte skulle vara hemma förutom de sista dagarna. Och visst är hon roligare eftersom hon kan så otroligt mycket, men Belle är helt klart en värdig ersättare! :) När vi pysslat klart i stallet åkte jag med hem till Tamara för att se en video hon hade på en häst hon har i träning, som dock är ledig nu pga dräktighet- hon ska föla om ett par veckor. :) Sjukt snygg häst måste jag säga! Svart och ganska nätt, en riktig "tjejhäst", med ett riktigt härligt uttryck! När vi tittat klart säger T att hon vill filma när jag rider Belle så att filmen inte blir missvisande. Hehe, om det inte börjar gå lite sämre snart kommer jag väl bli arrogant och kaxig eller nåt... Men jag tänker njuta så länge det varar, helt klart! ;)

Nu lääääängtar jag till imorn, eftersom det blev ett kort pass idag ska jag rida imorn med. Gött mos! Tänkte ta med mig kameran ut så att jag kan visa hur stället ser ut o så, ridbilder lär det dock inte bli tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback