ny kärlek, nytt jobb (???)

Hade ett till pass bokat med Tamara idag. Kom dit och blev sååå nöjd när bara hennes bil stod på parkeringen = inga andra elever = lugnt o skönt! :) Hon sa att jag skulle rida en av de "nya" hästarna, som tillhör hon som driver anläggningen nu (hon ska dock lämna bort det ansvaret). Belle heter hästen o är en ganska rejäl (mest tjock :D ) skimmel som verkade himla vänlig. Hade dock lite sadeltvång och jag blir så ledsen över att se deras ängsliga ögon då. :( Men hon vart kolugn med det hela så fort hon kom ut från stallet och fick gå några varv, då kunde man ta i för kung o fosterland utan att hon rörde ett öra typ. :D Tanken med att rida henne var att det är samma tanke som den andra jag red häromdagen, men lättare fastän den här hästen är extremt grön. Hon är 11 och har ridits i många år, men ingen har någonsin skolat henne på något sätt. Jobbade först på stora volter i skritt o trav och sen stora serpentiner med ganska långa raksträckor mellan böjarna för att hon skulle tvingas gå rakt allt längre bitar. Där fick man verkligen rama in henne för att hon inte skulle börja dra åt något håll... :P

Kändes bra rent allmänt, hon tog ett väldigt kort steg men man kände att det fanns mer i henne, men att hon absolut inte hade någon styrka än. Men det var bara att be om det hela tiden och ta tillbaka när det föll isär. Gjorde några öppnor som jag tyckte var helt ok, sen säger tränaren att hästen egentligen inte kan öppnor, så de var egentligen helt fantastiskt bra! :D Sen ville hon gärna gå lite för högt och har precis börjat förstå att man kan länga fram näsan och lita på att handen är stilla och mjuk. Så det kändes väldigt bra att hon började göra det även för mig. På slutet var hon riktigt fin, tog ut steget mer, hade börjat länga ut överlinjen samtidigt som hon blev väldigt mjuk i handen. Underbar känsla när man lyckas rida fram något sånt! :) Sen var det galoppdags, hade blivit förvarnad om att den inte var något bra och kändes jättteeeeevinglig, men jag kunde ändå inte hålla mig för skratt när vi började! :D Haha så vinglig hon var stackarn! Man undrar ju hur ägaren gjort innan? T tror att ägaren helt enkelt låtit bli att galoppera.... Det gick bra även det och när hon fixat 10 varv på volt i bägge varv avslutade vi för dagen. 10 varv var nämligen svårt för henne. Söta häst! :D

Underbart rolig häst som jag hoppas att jag får rida mer! Otroligt vänlig med en riktigt härlig arbetsvillig inställning till allt! Fick mig en mysstund när jag duschat av henne efteråt då hon bara ställde sig med sin panna mot min o andades en bra stund. Myyys! :)

Medans vi red så tyckte T att jag skulle flytta dit. Hon har fått väldigt mycket mer jobb nu så hon har anställt folk. Hon har en groom som hon älskar, men hon sa idag att visst han gör ett riktigt bra jobb, men jag hade lätt gått före honom, haha.. Hon sa att det var ju inte jättemycket, men ändå något. 4 timmar om dagen mån-fre och 1200 för det. Hade vart asnajs. Pyssla iordning hästar och utrustning och få betalt för det! Ja tack! Sen sa hon även att om allt fortsätter utvecklas som hon hoppas att det gör och verkar som att gör, så kommer hon även behöva en assistent trainer och att jag vore perfekt för det. Eh typ JA TACK! Så jag sa till henne att jag tar ju examen om ett år så. ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback