jisses vilken dag!

Jag är egentligen alldeles för trött men orkar inte riktigt gå o lägga mig. Måste dra en kort rapport om dagens tävlingar först! :) Som vanligt var det att gå upp tidigt (dock inte fullt så okristligt tidigt som det brukar vara) efter för få timmars sömn och köra alldeles för fort till stallet för att man är lite sen... Sen packa ihop allt o lasta häst o åka iväg. Vi var ju lätt nervösa över vädret men ju längre vi körde desto ljusare blev himlen, väl på plats sken solen! Bra start!

Hade lite lagom lång väntan tills det var dags att sätta fart o få upp Lina på söta Piri som var lugnare än en filbunke. På framridningen såg han taggad ut men ändå avspänd. Väl inne på banan taggade han till sig lite till. Filmade ritten så jag såg inte så dödsnoga men det kändes bra... Hon var sist ut så Lina skrittade och jag väntade spänt på resultatet. Den som ledde klassen hade 76,88% så det kändes väl lite svårt att slå men Lina kom 2a och jag tappade nästan hakan när jag hörde procenten, 76,25%!!!!!!!!! :D :D :D Vi blev allt lite tårögda bägge två! :)

Piri fick efter sitt ärevarv gå runt lite o käka gräs innan vi lastade på honom igen och tog våran egna matpaus medans vi kikade på LB:1. Lite lagom lång väntan igen tills det var dags att få ordning på allt igen inför LA:1debuten. Piri var återigen fiiin på framridningen, nästan så det blev jobbigt för man fick för mycket tid på sig... :P Men så började klassen o Lina var först ut. Helt klart väl godkänd debut men när vi sedan såg poängen blev vi bägge lite paffa igen! 63,17%!!!! Woohoo! Vilken dag! :D Vet dock inte än om hon blev placerad där eller inte, vi trodde på inte och fjäskade för huvuddomaren så att vi fick åka hem, vi orkade liksom inte vänta och hästarna på framridningen såg fina ut...


GÖTT MOS vilken dag! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback