efter solsken kommer regn

Nu är jag iofs lite onödigt negativ skulle jag tro, men ändå.. :(
Åkte från ett regnigt och grått Skara till ett underbart solskensvårigt Alingsås! Blev full med energi och begav mig ut på äventyr, hö och extern hårddisk behövde inhandlas. Men det blev inte mer än hö innan jag styrde kosan mot Härryda för lite stallhäng istället. Fy vad jag saknar att ha en mysig häst att rida ut på, speciellt när det är sol och underbart väder!!!

Vi chillade mest i stallet och jag ångrade lite att jag inte hade några ridkläder med mig. Insåg att det nog var cirkus 2 år sedan jag var ute o galopperade sist, det är ju helt löjligt!!! Så kan man ju liksom inte ha det, det är inte ok! Jag som inte gjorde annat än rida ut liksom... Men så började andra göra sig redo för att rida så jag och Kicki gick för att säga hej till Amanda i hagen. Då säger det kabrak och ett stycke häst kommer galopperande med en del av husväggen hängandes i grimskaftet... Då gällde det att tänka fort. Två hästar lösa, en utan husvägg men på väg ner mot järnvägsspåret, och en på väg in i hagarna med husvägg slängandes... Jag gick efter den på väg mot järnvägen och tack o lov hade hon stannat och gick bara ifrån mig en gång, sen lät hon sig fångas. Hon ville inte gärna gå över stallplan igen där andra delar av väggen låg men det gick så bra så. Sen började projektet att få in övriga hästar. Hästen hade kommit helt lös men även gått igenom staket och även dragit ner mellan stora hagen och den lilla där en häst gick själv. De var ju ganska uppspelta så det tog ett tag innan de lugnade sig och lät sig fångas innan de insåg att staketet var nere... Tack och lov verkar det ha gått bra, speciellt med tanke på hur jävla illa det hade kunnat gå!!! Såna spikar det fanns i plankorna som hängde med... Usch!!! Inte bara hästarna heller, människorna med!

Hjälpte till med lite haglagning också innan jag styrde hemåt för att hinna åka in till stora staden och träffa vänner. Jag blev dock så jävla seg att jag kände att jag inte orkade. Planerna var dessutom lite lätt luddiga och Lou var också ruskigt seg så vafan. Hemmakväll! Men under tiden jag sitter här och funderar över hur kvällen ska spenderas så kommer ett sms... Piri är halt. :( Ev hovböld och hovis skulle dit o kika ikväll men jag har inte fått höra mer så vem vet. JÄVLA SKIT!!!!!!!!!!!!!!!

Piriplutt får inte vara halt igen! BAJS!!! :(

Kommentarer
Postat av: Matilda

NÄR är du i Skara och vad GÖR du i Skara? Och VARFÖR har vi inte fikat eller lunchat? Vavavava??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback