joggen som blev fiiin

Idag hade jag planerat att ta ett ganska lätt pass på Fifi och bara jogga loss henne och bara ha fokus på mjukhet- i både mun och sidor. Jag förväntade mig ingenting och tänkte att jag gör lite grundjobb idag så blir det mer att rida på lördag och söndag. Hon var dessutom tokbrusnstig och jag mindes inte hur hon var att rida då, så ville inte ställa för höga krav! ;)

Kelig var hon iaf och trött med! Hon ville helst bara stå o kramas och såg inte jättesugen ut på ett dressyrpass. Hon blev ju dock glad när vi kom till ridhuset för det stod ju hinder framme (men tji fick hon!)! ;) Skritten kändes riktigt bra och det höll i sig hela passet! Hon bjöd bra, tog alla hjälper bra och var på strålande humör! Eftersom hon blivit så fin i galoppen i söndags av övningen vi gjorde med att ställa till olika håll o rakrikta emellan bestämde jag mig för att ställa utåt en del i galoppen också. Tog långsidorna dock eftersom det stod hinder lite varstans. I vänstern fungerade det riktigt bra och hon kändes superhärlig! I högern var det dock lite jobbigare så hon tyckte helt enkelt att trav var en bättre gångart men vi kom igenom det med och fick en rund och bärig galopp. Anna red samtidigt som mig och sa tom att hon såg väldigt lätt och väldigt fin ut! Najs! :D

Jobbade inte jättemycket med traven sen, hon var fin och jag kan inte riktigt få ut det där sista ur henne ändå utan hjälp. Gjorde några trav-galopp-travövergångar med fokus på att hon skulle vara avspänd genom det hela vilket fungerade väldigt bra. Så sen blev det avslut och sen avskrittning ute. Åh så härligt det var! :)


Behövde ett bra pass efter att ha fått lite tråkiga nyheter- min lilla Mejris är halt igen. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback