Piri plutt tog ett skutt

Fast det gjorde han ju inte, min älskade lilla häst. Tog ett skutt alltså.

I 4 dagar har jag ridit honom nu, nästa gång blir väl nångång nästa vecka. Ska försöka få ridit en gång själv och en privatlektion i veckan nu för att komma i form inför tävlingen. Om de nu blir någon tävling, verkar bli svårt att få ihop ett lag. :/

Den här veckan fick han börja gå på böjda spår, men fortfarande inte mycket böjt. En volt här, en volt där. Det är rätt jobbigt med en häst som är sjuuuukt svår att få loss utan att få nöta runt på en volt en stund. Nåja, under de förutsättningarna har det gått riktigt bra måste jag säga. Men man känner när man sätter sig i några steg att nä, helt loss är det då verkligen inte. :P Nåja. Han är så underbar att det gör inget. :) Och det lär ju ordna upp sig när vi får jobba på lite mer. :)

Idag kom Lina ut också med lilla dottern och hälsade på. Mycket trevligt såklart och Piri var också nöjd med att få träffa sin gamla matte. :) Och då kunde man ju även få sig en liten bild! ;) Uppställd såklart och tagen med iphone så kvaliteten är kanske inte den allra bästa. Men ändå. :) Vädret har ju tack o lov tillåtit att jag skrittar fram o av ute, så Lina mötte upp oss vid ån så vi kunde få lite roligare bakgrund än stall, hagar eller ridhus. :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback