Ridinspiration?

Jorå, jag o Marie var ruskigt duktiga och gick på Zumban! En rolig klass, som var ganska lagom. Svett blev jag men inte så trött egentligen. Får se hur det känns i kroppen imorn helt enkelt. Skönt var att det hela kändes väldigt chill med alla möjliga varianter av människor som var med. Dvs inte bara coola sambatjejer som kunde skaka rumpa bättre än Shakira. ;) Inte för att jag hade förväntat mig det, men ändå. Sen fick vi sitta o prata med en säljare om vad gymmet har o erbjuda osv. Får se hur vi gör med medlemskap...

Men det jag skulle skriva om var min totala brist på ridinspiration. Eller till att träna och rida dressyr. Till stallet vill jag och lalla runt gör jag mer än gärna. Men jag känner ingen större längtan efter ett dressyrpass. Jag känner inte att "ÅH vad jag hoppas att jag får ta mig en rejäl genomkörare på Monet eller Jada imorn" utan jag känner mer att jag lika gärna kan åka dit o bara jobba från marken. Fast nu när jag funderar på det vill jag egentligen inte rida lektion alls, inte western eller hoppning. Rida själv- jovars. Men träna? Varför då känns det bara som. Och egentligen är det väl helt ok att inspirationen brister ibland, det är ingen som lider av det. Förutom jag själv. Jag trivs inte med att inte vilja rida och det oroar mig lite. :P

Jag hoppas att det bara handlar om att jag dressyrat och ridit för få "ordentliga" pass det sista. Eller om jag bara saknar hästar som är roligare att verkligen rida. Vilket iofs Jada är, men som det är nu skulle det vara svårt att få ihop det tillräckligt ofta för att slippa att hon börjar varje pass med att testa en.

Hmm.. Vad gör man?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback