ridning i en frys

Ridhus är helt underbart att ha, men i extrem värme och extrem kyla är oisolerade ridhus då verkligen inget roligt! I söndags var jag inte beredd på köldknäppen ute i Älvängen så det blev en KALL framridning då jag inte hade med mig någon extra jacka.. Tack o lov att jag blir varm när jag rider! :S

Piri har varit jättefin överlag dock. I lördags blev jag störd av saker vi inte måste ta upp, men lyckades fokusera om och var i stort sett nöjd med ritten. Kunde inte riktigt jobba med det jag tänkt men ja, med tanke på störningsmomentet är jag nöjd att jag klarade av att göra något alls! Söndagens lektion var inte alltför lyckad. Framridningen gick helt ok men sen sprack det. Piri var spääääännnnnnd och pigg och ville inte alls samarbeta i övningen vi gjorde och blev bara ännu spändare när han blev sur över att jag var jobbig med honom... Mot slutet blev det dock bättre och det fanns helt klart ljusglimtar. Det kändes även bra att faktiskt få känna på den spända Piri och veta att jag KAN reda ut det, även om det inte är helt enkelt! ;)

Idag var det desto bättre!
Var lite ofokuserad först, troligtvis pga sällskapet i ridhuset + hinder framme. För sen när jag blev själv en stund kunde jag jobba på och fick honom att ligga riktigt fint i handen och i vad som kändes som en bra form. Lyckades inte riktigt med sitsen i traven men det är bara att kämpa vidare! Jobbade med galoppen som blev bättre och bättre. Han försökte inte skicka över mig till yttersidan i vänstergaloppen och vi fick till lite bra förvänd åt bägge hållen. När jag tog trav igen efter allt galoppjobb var han ljuuuuvlig! Att sitta var inga problem och jag ville helst inte sluta rida. Men man måste ju och avjoggningen var nog det bästa vid åstadkommit hittills! Lång, rund OCH stöd i handen! Woohoo! Han är verkligen en prins den hästen och jag har verkligen tur som får rida honom. Nu måste jag bara vinna på lotto så att jag kan köpa honom också....... ;)

Bokade in en privatlektion imorgon vilket ska bli riktigt skoj! Hoppas att herren är på humör så att det blir något bra av det hela. Längtar som tusan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback