Inspiration!

Jag var kanske inte direkt fräsch som en vårmorgon när jag vaknade imorse. Även om det inte blev superblött igår så blev det inte supermånga timmars sömn och den allmänna stressen som ligger över en nu i exjobbstider gjorde nog inte saken bättre....

Men jag fick diskat och fått ihop mig och kom iväg från Skara i någorlunda tid och kunde brumma iväg till Kungälv utan risk att missa Saras start! Det var faktiskt rätt skönt väder enligt mig, jag var inte tillräckligt pigg för att orka med sol och fint väder, så det mulna men regnfria passade mig perfekt! :) Mötte fd grannarna det första jag gjorde och det var jättekul att träffa dem igen, var riktigt längesen sist!

Battis och Sara var fina som vanligt (vad Sara än säger om det hela ;) ) och det är verkligen jättekul att se dem igen- vad LÅNGT de har kommit sen jag började hänga med på deras träningar för tränaren B! :D Battis var dessutom uuuurtjusig i sitt fina kandar och jag är imponerad över alla som klarar av att rida ett helt pass med kandar, jag får bara ont i händerna! (Fast det var ju innan jag lärde mig rida med graman, numera kanske jag skulle klara av de dubbla tyglarna?)

Fick ju bli kvar och se på MSVklassen också för att få se fd grannen. Hennes häst är verkligen i min smak, åh så fin!!! Tiden segade dock på och det blev lite långtråkigt att titta och ännu värre var det för dem som då lyckades rida fram VÄLDIGT mycket för länge, även om hon mest skrittade såklart. Men hästen var trött och kissenödig så de var väl kanske inte dödsnöjda med dagen, även om själva ritten gick efter förväntan med de förutsättningarna.

Åkte hem rätt så omgående efter hennes ritt- dödstrött var jag! Men det är kul att vara iväg, dels att få snacka skit med en massa trevliga människor, men även att inspireras av fina ritter och fin ridning. Men även känna att MSV faktiskt inte är så jäkla omöjligt, för alla som rider sitter inte på hästar som är WOW och rider inte sådär strålande bra heller. Det finns vanliga dödliga även på den nivån! ;)

Så som tur är har jag nu Fia 3 dagar i rad, massa ridning och oj vad bra det ska gå! ;)
Lär ju gå skit bara för det men vafan. Lektion både lördag och söndag så något ska vi väl lyckas åstadkomma. Ska väl se om jag borde anmäla mig till lektionsmästerskapet också, och vad för starttid jag kan få i så fall, se om det blir värt det med balen o allt samma dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback