när man vill mer

Tar en kort paus i mitt nattliga exjobbsskrivande, som tyvärr går såpass dåligt att jag inte alls förtjänar en paus, för lite hästbloggande! Tänkte egentligen klänningsblogga men har inte sladden till mobilen här så det får bli imorn!

Jag är lite lätt frustrerad över min hästsituation just nu. Fia är en helt fantastisk häst, men på det lilla jag rider kan jag inte få henne dit jag vill vara, jag är inte tillräckligt skicklig för det helt enkelt. Jag tycker verkligen att det är roligt att rida henne och är verkligen tacksam att hennes snälla ägare låter mig göra det, men ändå... Jag vill mer!!! Jag vill sitta och slipa på LA, och inte bara kämpa för att kanske kunna rida en LA:1 på över 50%. Jag vill vidare! Det känns dock lite bortskämt av någon som gjort hela 5 lokala starter på LC och LBnivå, men ändå... ;)

Fia var superfin till att börja med igår, men det var hinder framme och vi var 7 pers som mest i ridhuset, där några var lite mer i vägen än andra, så det var inte helt enkelt att komma till ordentlig ridning heller. Det var dock jobbigt att känna att hon var superfin och sedan tappa det och inte hitta tillbaka. Skit också! Det var dock apvarmt i ridhuset så hon kan ju helt enkelt bara ha blivit trött också... Så idag hoppade jag på bättre men det blev ingen härlig känsla alls. Hon kom inte igenom i vänstersidan under framridningen och då blev det inte lättare i den följande övningen heller. Bitvis kändes hon iofs fin, och några steg här o där riktigt fin, men inte mer än så förrän det var dags att trava av henne, DÅ lossnade hon.... :P Lena tyckte dock att hon varit fin men jag tror hon bara var snäll när hon sa det... ;)

Jag känner mig riktigt frustrerad och vill ju bara komma vidare egentligen. Jag var inne hos Piri en sväng både igår och idag och jäklarns vad jag saknar att rida honom. Det var nästan så att jag fick lite ont i hjärtat tom. BLÄ!

Kan jag inte få hitta en stooor summa pengar så att jag kan köpa den lilla prinsen och leva lycklig med honom i alla mina dagar? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback