I behov av värme

Ok det här känns ju inte riktigt rätt att skriva när man läser om snön hemma i Sverige, men vafan. Man är där man är!

Det regnade lite i helgen, egentligen inte så mycket, förutom natten till igår då det kom en hel del. Nu skulle jag ändå inte rida så det störde mig inte. Men så idag frågade T om jag kunde åka ut och longera Ponny, Monet och Dreamy så vi kunde rida imorn. Så jag åker ut på eftermiddagen och inser att nä, det blir ingen longering. Halva rundcorallen står under vatten, andra halvan är klegglera. Stora banan är hård som cement. Dressyrbanan är en äckligt hal lera som dessutom var som gjord för att hästskor skulle ryckas av och sitta kvar i leran... Höll på att trampa ur mig mina skor flera gånger det lilla jag gick över banan för att kolla läget. Och alla 3 hästar väntar på hovis och två av dom bör INTE få tappskor. Vi får se om det hunnit torka upp tillräckligt till imorn, jag tvivlar dock på det eftersom det inte är tillräckligt varmt ute. Så därav behöver jag lite värme här så att det blir torrt och ridbart igen. :)

Det jag kunde göra var att släppa ut lillhingsten en sväng. ÅH vad jag önskar att ägaren kunde gå med på att knipsa kulorna på honom för han är fan inte rolig och på tok för smart för att dessutom vara hingst. Han har även börjat bli stressad och rädd vid hantering för att han inte får tillräckligt med konsekvent och rättvis hantering, utan ägaren gör lite hipp som happ. Han har egentligen bra respekt för mig, men så kan han liksom inte låta bli att testa (unghäst som han är), samtidigt som han inte vågar testa och hans reaktioner på allt man gör blir inte direkt bättre. Nåja. Springa fick han göra, och resa sig, och bralla av sig, och springa runt med en pinne i munnen och vilja leka apporthund. :D När han väl lugnat sig passade jag på att ta in honom igen innan han fick ett nytt ryck så jag fick in honom innan det blev mörkt. Men roligt att hantera honom är det inte, för han har LÄTT för att gå upp. Visst, extra långt grimskaft och han är ponny så man kommer ju en bit ifrån om han skulle göra det, men ändå.

Knipsa kulorna för guds skull! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback