Bilder från Derbyt!

I söndags åkte jag med ett par vänner på min första amerikanska tävling. För att titta då, inte tävla. Det var derbyhoppning, en tävling som är en rejäl tradition här och som kändisar som Meredith Michaels Beerbaum ridit många gånger tidigare i sin karriär! Det ni! ;)

Det var ganska roligt att kika på, och hoppsugen blev jag fast inte på terränghindrena.. :P Dessutom blev jag nästan positivt överraskad över nivån på ekipagen. Trodde att det skulle vara fler som var riktigt urusla ryttare. ;)

Anläggningen var helt underbar! Oj vad många vackra ställen det finns härikring. Jag skulle INTE banga en ranch nånstans i närheten kan jag säga. Om man blir miljonär nångång...


Några bilder då...

Andra hindret utanför själva banhoppningsdelen, i kombination efter första hindret som hoppas uppför ut från banan. Tyckte hästen var sååååå jäkla söt. :D Vilket iofs inte syns på de här fjuttebilderna, men när jag kollar orginalet så! ;)


Ut ur skogen och mot vattenhindret, en av de få (den enda?) killen som var med i år... Var tydligen lite tråkig uppslutning.


Vattenhindret, tyvärr inga (ryttare) som plumsade i... :( Det är tydligen annars en klassiker! :)


Ibland tog det tvärstopp också... Hihihi vad låg hästen blev också, nästan som en shettis. ;D


Min favorit av hästarna. Så jäkla fin! Kom tvåa. Bilden är från omhoppningen, var bara 3 som klarade sig felfritt runt, och den här ryttaren med två hästar... Skitkul omhoppning, eller inte... :P Men ja, hästen var FIN! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback