Stöveltillbehör!

Jag har tyckt lite synd om mina stackars stövlar (ridstövlar alltså) som aldrig blivit särskilt väl omhändertagna... Inte bara är allt jäkligt dammigt här, utan eftersom det vart så varmt har hästarna svettats som fan = en härlig sörja av hästhår, hästsvett och damm som gnos in i stövelstackarna varje pass. Nog för att tanken var att slita ut dem här nu o sen köpa nya, men ändå!

Åkte iväg till två ridsportbutiker (fast både igår och idag, för igår åkte vi för sent o den ena affären hade redan stängt) och inhandlade lite tillbehör. Stövelsträckare, ett putskit från Petrie och en stövelväska. Nu känner jag mig fit for fight igen! Blev även en flaska Green Spot Remover- ett absolut MÅSTE om man har en skimmel! Helt oslagbart. *spray spray* *gnugga 1 sekund med trasa* *pissefläck borta*

Gillar den ena butiken som fan, fick med ett gratisprov på en sadeltvål som görs av en kvinna som bor nånstans här i närheten, hemgjort alltså, och så luktar den grapefrukt! Coolers! :D

När jag kom hem gav jag mig på stövlarna såklart. Och ojojoj vilka väl investerade 150:- Petries putskit var! Stövlarna ser så gott som nya ut! Men stackarna söööööög åt sig själva putskrämen, man skulle gnugga in den, vänta nån minut och sen torka bort överflödet... Ehh... Vilket överflöd? :D :D :D Nåja, nu står de rena och fina i den nya väskan och väntar på att få åka till stallet igen imorn. Kändes dock lite hemskt att ta på de skitiga sporrarna på stövlarna igen, men jag oooorkade inte göra rent dom också. :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback