En rolig en!

Så var första ridpasset här i landet avklarat. Fick ta itu med stora damen Monet som jag ridit en gång förra sommaren men INTE tyckte om alls. Hon var knepig, svår, bakvänd och bara BLÄ! Så det kändes lite sådär att få sitta upp på henne idag. Men ojojoj så långt hon har kommit! Tyvärr fick det bli ett kort pass eftersom en annan häst var så jäkla brunstig att hon knappt kunde stå, så den ryttaren och jag delade på det hela. Pga den ryttarens skräck för Monet fick jag rida först också. :P

Men det var nemas problemas! Lite klurigt först eftersom det såklart var graman på, och det har jag inte ridit med på länge som vanligt. Dessutom är den gramanen rätt kort, och så skulle jag ha den lång, men då var det för kvar på tygeln för att kunna göra något alls med händerna. Vilket hade varit bra om jag inte behövde höja innerhanden för att få igenom ställningen... Hmmm.. Nåja. Rolig var hon att rida och vi körde bara väldigt basic eftersom hon var lite stel. Jogga igenom henne och galoppa igenom henne.

Tanken är nu att det är henne jag ska rida, och förhoppningsvis blir det ca 3 träningar i veckan. Skoj skoj! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback