Misslyckad utmaning! :)

Haha, Sara körde igång med en lite utmaning idag som är så jäkla rolig! Tycker jag i alla fall. :)

Den handlar om våra värsta ridbilder, något jag utan problem kan vara med på. ;)
Jag har en eller två att ställa upp med. Eller snarare en hel hög. :D

Jag hade faktiskt, till Saras och stackars Battis ära börja med en bild på mig och honom (alltså stackars Battis som i stackars honom som fick dras med mig ganska mycket en sommar). Men den bilden verkar jag ha städat undan till den externa hårddisken så den blir det ingenting med. Kanske lika bra det! :o

Istället tänkte jag bjuda på en riktigt fin bild på mig och stackars Dreamy. Från förr. När hon fortfarande var ganska mycket av ett helvete att rida. Och jag känner att det ser så illa ut att jag MÅSTE försvara mig... :P Sadelläge hade hon inte, men fullt så långt fram som den ser ut att ligga, låg den inte, även om det var illa. Och NEJ! Jag ville inte ha hennes huvud där. Det var bara näst intill omöjligt att få upp det och sen få det att stanna där.... Ett knep hon fortfarande försöker med relativt ofta...

Tur att hon har förlåtit mig och att vi är riktigt bra bundisar numera... :P



Nästa bild får stackars Glassen stå för (och stackars blir det om djuren i det här inlägget...). När jag letade fram min klassiska skithemska galoppbild på honom (travare, jag var inte bra på att galoppera honom, framförallt övergångarna till galopp blev ganska TJIHO) så hittade jag en som var sååååå mycket bättre. Eller sämre. Beror på hur man ser på det. ;) Bättre för ämnet, men sämre såklart. :D Jag har dock ingen större ångest över bilden, jag är tämligen övertygad om att jag hade legat på backen fortfare än kvickt om det var det han ville...

Tack fina vännen för alla glada minnen gamle man! Du kommer alltid finnas hos oss i våra hjärtan.


Jag skickar vidare utmaningen! Visa era sämsta ridbilder! :)

Kommentarer
Postat av: Sara - En talanglös dressyrryttares bekännelser

Hahahahaha, gud vad underbart! :-D



Jag minns någon fantastisk bild på dig och Battis på grusvägen ute i Säve när du försöker stanna och han (som vanligt) tar tag i bettet och drar huvudet rakt ut rakt upp istället - är det den du tänker på? :-D I så fall säger den mer om honom än om dig (eller kanske snarare, mer om hans ordinarie pilot som inte lärt honom bättre). ;-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback