Dag 03 – Mitt älsklingsdjur

Tanken var aldrig att jag BARA skulle blogga om den här listan, men nu har det blivit så i ett par dagar. Fullt ös var det igår, idag skyller jag på att min powernap efter stallet blev lite lång. ;)

Mitt älsklingsdjur är inte bara ett, utan två, och de heter Justice och Striking Distance, eller Glenn och Roland som de är mer kända som. :)


Jag har ju alltid älskat djur och trivts med att ha djur runt mig. När jag var barn hade jag en kanin men efter honom blev det inga fler egna djur. Mest för att ingen annan i familjen ville ha. När jag bestämde mig för att flytta med min dåvarande pojkvän till Sigtuna när han fick jobb som skulle ha sin bas på Arlanda så tyckte jag dock att det var dags. Jag var ensam mycket där uppe eftersom pojkvännen istället jobbade från Köpenhamn och i en stor 3a blir det lite väl ensamt! Efter lite funderande fastnade jag för marsvin och efter lite letande hittade jag två grabbar som verkade passa. Så en snöig sen oktoberdag åkte jag till Kallhäll och hämtade upp mina små grisar. :)

Roland var lite drygt ett och hade gått lite i avel, medan Glenn bara var drygt 8 veckor och hade precis flyttat från mamma och syskon. Och åh vad mycket mindre ensamt det blev så fort de var med mig där i vardagsrummet. :) De är ganska så personliga mina två grabbar, Roland är en mycket bestämd herre som vet precis vad han vill. Glenn är lite försiktigare men ändå jäkligt smart. Ibland. :)

Jag kommer aldrig glömma när Roland rymde ur sin "hage" utanför buren där i lägenheten i Sigtuna, jag lyssnade för att se om jag kunde höra vart han var och tyckte jag hörde något från sovrummet, och jorå, han var på upptäcktsfärd han! :) Han är så jäkla söt när han tultar runt och ska kolla in precis allt, gå in i varenda vrå och nosa på allt. En tuff liten gris helt klart.


Dom är ganska så beresta mina små djur. När jag bodde i Sigtuna fick de ibland bo hos min vän Daniel när jag skulle iväg och ibland fick de följa med när jag skulle ner till Göteborg. Sen har de bott hos Sandra några gånger när jag vart i USA och när jag flyttade till Skara fick de börja veckopendla med mig. De bodde hos de nuvarande fosterföräldrarna när jag var på skidresa, men i deras skaralägenhet, och hos andra Skarakompisar när vi var på studieresa till Skåne i några dagar. När jag var i Kenya var dom på marsvinshotell och nu bor dom hos fosterföräldrarna. Inte illa för två små kottar inte. :)

Jag saknar dom massor och längtar verkligen efter dom. Samtidigt som det är lite krångel såklart, det är inte helt lätt att bo i en etta med två marsvin tex, korridorsrum är inte riktigt att tänka på heller. Vilket kan vara dumt när man ska flytta till studentstäder (när jag skaffade dem var planen att bo kvar där uppe i ganska många år... livet skiter sig ibland!!!). Dessutom är jag allergisk mot hö och Glenn har en vana att dricka väldigt högljutt väldigt länge nångång mitt i natten... :P


Men han är förlåten när han sen springer rejserrundor på vardagsrumsmattan och hoppar, bockar och far som en liten dåre, bara för att han är så himla lycklig. :) En annan favvo är när Roland tufft går fram till burgallret för att hälsa på fosterföräldrarnas hundar. :D Eller när han gick in under julgranen och halkade runt på alla paket för att komma åt lite grankvistar som var så gott så gott. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback