Dag 13 – Den här veckan

Min vecka den här veckan har varit ganska händelselös. Men det kanske bara är bra så att man slipper skriva en hel novell? Känner jag mig själv rätt finns det en viss risk för att det blir en hel novell ändå... :D

Veckan har varit lite annorlunda eftersom jag bott hos M&M en stor del av det hela för att komma ifrån byggandet här hemma, vi lägger nytt golv i huset och det är inte jätteskoj att bo på en byggarbetsplats så när det var dags för mitt rum kände jag att nä, jag vill inte. :P

Måndag:
Det enda jag minns är att jag och Marie var rediga och åkte o tränade.

Tisdag:
På förmiddagen var det såklart sheltern som gällde. När jag kom hittade jag inte våran "chef" men däremot några andra volontärer. De var redan ett gäng på valprummet och kattrummet fick vi inte gå in i eftersom de hade praktiskt prov för folk som ansökt om jobb inom animal control. Vi hittade våran chef dock som tyckte att vi kunde ta ut lite hundar. Innan vi hann göra det fick vi dock en förfrågan från en i personalen (som för övrigt är väldigt söt... ;) ) om vi kunde spola utedelen av längorna (spola bort bajs alltså) eftersom all personal förutom en typ är upptagna med de praktiska proven, så det gjorde vi såklart, samtidigt som vi pratade lite med doggarna och gav dom godis. :) Sen började vi plocka ut finingar och busa med dom. Vi var dock lite effektivare och spenderade inte fullt så mycket tid med varje hund som vi brukar, så fler fick vara med.

Några av dom gjorde verkligen ett intryck. En hund som såg ut som nån fågelhundsras var sååå go och glad, men så fort han kom ut från sin kennel så vägrade han röra sig. Svansen långt in mellan benen och bara tvärstopp. Efter några försök fick vi ge upp och helt enkelt låta bli att ta ut honom. En annan var en liten rufsig blandis som var så himla nervös. Fick knappt tag i honom först och sen fick vi bära ut honom för han vågade inte gå i längan mellan alla kennlar stackarn. Väl ute blev han lite gladare men fortfarande lite skraj, så vi tog upp honom istället så fick han en gosstund med en massa godis i mitt knä. Det är skitviktigt att hundarna på sheltern gillar människor, iaf om de ska lyckas få ett nytt hem. Han slappnade iaf av mer och mer och verkade trivas ganska bra på slutet. :) Den sista hunden vi hann med var en apcool liten tax. Släthårig "skäck"variant som jag blivit lite kär i när vi spolade skit och gav godisar, för han var sååå försiktig och söt. Så fort vi tog ut honom blev han stoltast i hela världen, och travade genom byggnaden som om att han ägde stället (ja, jo, det var ju trots allt en tax). Sen var han inte så intresserad av att springa runt o nosa, pissa in revir eller busa, utan han ville sitta i knät o gosa, så det fick han. :) Sen ville han inte få godisar heller, utan han ville stoppa ner sin långa taxnäsa i "godispåsen" och välja själv. :D Oftast dök näsan upp igen med munnen full med 3-4 av de största godisarna han kunde hitta där i, och han valde verkligen omsorgsfullt. :D Snacka om cool hund. :)

Den lille nervöse godingen som fick tvångsmysa

På eftermiddagen åkte jag ner till stranden och satte mig och läste. Liiite kyligt kanske pga vinden men ack så underbart ändå! På kvällen åkte jag till M&M och vi käkade nånstans, har för mig att det var då vi åt sushi...

Onsdag:
Började med föreläsning i rovdjurskursen och fortskred sedan när Marie kommit hem med lite shopping. Jag behövde nya Zumbaskor eftersom mina vanliga skor fastnar i golvet för mycket. På kvällen blev det promenix där de bor och så lite häng mest. Och under dagen blev det garanterat lite Super Mario Wiispelande. Det är min och Maries grej. ;)

Torsdag:
En stor del av dagen vegs åt mer mariospelande. :D Sen skulle vi ta tag i oss och gå på Zumbapasset som är på torsdagkvällar, men trots att vi kom dit i god tid så blev vi nr 10 och 11 på reservlistan... När det väl var dags fick Marie plats men inte jag, så vi skippade såklart. Det blev någon typ av middag istället och mer Mario. :D Min käre bror var iväg på hans jobbs andra labb så vi var minsann ensamma hemma och kunde spela så mycket vi ville. ;)

Fredag:
Efter lite Mario skulle jag iväg till stallet men fick mest vända och åka hem eftersom det blåste som fan och vinden dessutom gjort vissa delar av ridbanan till cement... Åkte tillbaka till Marie och fick med henne ut på en timlång promenad längs stranden i Ventura. Underbart väder (blåste inte lika mycket där) och sååå gött att få en massa sol, havslukt och vågbrus i själen. :) Det blev sen lite snabbshopping efter en tröja till mig innan vi mötte upp en vän för middag på ett mexställe. Gott men inte den bästa mexmaten vi ätit. Våran mangomargarita som vi delade på var rejält god dock. :) Till efterrätt slog vi till på frozen yoghurt, sååå mums! Och suprise suprise, på kvällen blev det mer Mario innan jag faktiskt åkte hem.


Lördag:
Äntligen var det dags för stall igen! Började med frukost ute i solen då jag insåg att det var rejält varmt ute så jag såg till att ta med mig mycket vatten. :P Väl i stallet pysslade vi iordning Monet för en sitslektion, först Andy och sen jag. Det gick SÅ mycket bättre än sist, säkert delvis pga att Andy kört först och värmt upp häststackarn åt mig.. ;) Men lite får jag nog tacka mina helskodda ridbyxor för. Illa att det är så.... :P Bra pass där jag fick till många riktigt bra halvhalter. :) Sen hängde jag kvar i stallet rätt länge, pysslandes och pratandes. Fick höra att Kathy, skådisen från DH, tyckte att det var hemskt onödigt att jag skulle flytta hem till Sverige igen, då kände jag mig lite special. ;) Tamara hade tydligen beklagat sig över att jag skulle det. Och dagar som igår undrar jag verkligen vad fan jag ska hem till Sverige och göra... Blev även såklart lite rörd av det hela, hon vill verkligen att jag ska vara kvar...

På kvällen blev det middag och utgång i Ventura med M&M och en till vän. Blev middag och strongbow på Dargan's först innan vi gick till ett annat ställe för drinkar. Blev dock inget hysteriskt och inte heller sent.

Söndag:

Slappardag där jag först sov för länge men sen på eftermiddagen tvingade iväg mig till gymmet där jag körde en timme på löpbandet. Jag hade ett mål om att klara 7 km på en timme (jag springer ju inte så mycket än, utan går mest) och idag blev det 7,2 km. Då höll jag iofs på 62 minuter, men de två sista var cool down och då gick det inte så fort direkt.. Blev rejält svett men inte alldeles alldeles slut, även om joggandet var lite tungt idag... Provade efter tips från en bukekompis om att ladda hem podcaster från P3 Dokumentär och lyssna på. Funkade rätt så bra och det var intressant lyssning. Valde en om Docklands och jisses vad sur jag blev ibland över det hela. Det är helt befängt att ravekulturen blev så hårt motarbetad. JA gå på knarkandet, men att vara emot resten? Va? Man fick höra en del citat från poliser och politiker, det var nästan skrämmande en del av det. En polis som intervjuades som jobbade mycket med det var dock tack o lov jäkligt klok och kunde även erkänna sina fel, att ja de gick för hårt åt i början och att fokus hamnade på helt fel saker. Jag har varit med om en raverazzia i Göteborg, den var ganska städad men det var ju ganska roande att polisen går ut i media och säger att 80% av alla på festen var drogpåverkade, men av de 20 de tog in, som alltså skulle vara de säkra korten, var det bara 2 som lämnade positivt prov... (den enda som faktiskt försökte sälja skit på festen tog de dock inte såklart...) Jag är nöjd ändå med polisen, de kom redan innan festen dragit igång ordentligt vid 23, sen kom de inte tillbaka förrän 7 ändå, så vi fick ändå många timmar roligt. :)
Åh, jag saknar mina ravedagar.

Nu på kvällen var det söndagsmiddag med familj + gästfamilj. Underbart god lax i ugn, kokt potatis och en mumsigt god sås. Slurp! Bärpaj med vaniljsås till efterrätt. Gott eller gott? :)

Lite slapp vecka men ändå rätt så chill om jag får säga det själv... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback