Dag 15 – Mina drömmar

Jag har nog för många drömmar att skriva om egentligen. :D Jag är expert på att dagdrömma mig iväg i olika scenarion och har alltid varit, säkert för att undvika verkligheten... Och att jag drömmer om att vinna på lotto så att jag kan ha en härlig hästgård nånstans vid havet i Bohuslän, en fin strandvilla här i södra Cali och kunna resa världen över och se allt vad världen har att erbjuda känns inte superintressant. ;)

Om vi ska ta mer riktiga drömmar, som kanske varierar lite i hur troligt det är att de slår in, så får man kanske en bättre bild av det hela?

Något som inte undgått de som följt min blogg ett tag, eller som känner mig, är att jag drömmer om en egen häst. Den här drömmen är ju inte superlångt borta och det är något jag absolut tror kommer hända förr eller senare. Troligtvis så snart jag vet vilket land jag kommer befinna mig i under en längre period. :P Jag vill ha en snäll häst som är supertrygg ute (och gärna i hoppning också) men som också ska dressyras på, helst upp till högre medelsvår. Ibland känner jag för att skita i ambitionerna och köpa en nordsvensk. Eller en tori. :)

Jag och Fia i Partille 2009



En annan dröm har med yrkeslivet att göra. Den kan bli lite klurigare att uppnå, beroende på hur snäv man gör drömmen. ;) Högsta drömmen är att vara någon typ av chef på en djurpark där bevarandearbete är väldigt centralt. Men någon typ av jobb med bevarande som ändå inte bara är slit för att få ihop pengar till sin egna forskning vore inte helt fel. Fast med tanke på vilket spån våran käre miljöminister Andreas Carlgren framstår som när han ska prata vargbevarande så tänker jag att våra partier behöver bättre ministrar, så då funderar jag på att bli politiker trots allt (det är något som folk sagt åt mig länge... jag gillar bara inget parti tillräckligt mycket... ;) ). En annan dröm som hör till yrkesdrömmarna är en bra position på WWF. De två föreläsningar jag haft med folk från WWF har varit otroligt inspirerande och bägge personer har varit så jäkla vettiga att jag nästan får gåshud. Jag vill vara dem! :)




En sista dröm är väldigt mycket mer personlig, nämligen att få må bra. Inte varenda minut av varenda dag i resten av mitt liv förstås, för det inser jag att det är omöjligt. Men att överlag anse mig vara en välmående person psykiskt. Det känns kanske även det ganska så långt borta men vad vore människan utan sina drömmar?

Såhär glad vill jag vara... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback