Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Jag börjar nästan känna mig som en trasig gammal LPskiva som hakat upp sig.. Djur och natur, djur och natur, djur och natur... Men självklart inte bara djur och natur, men de får mig nästan alltid att må bättre än jag gjorde stunden innan. Att klappa ett djur, att se ett vackert berg, att ta en skogspromenad, det är balsam för själen det... :)

Om vi ska koppla det till gårdagens upprördhet så mår jag bättre när jag tänker på att det finns folk som viger sina liv åt att kämpa för elefanterna runt Amboseli och deras framtida existens. Och även om jag kanske egentligen inte är för den typen av aktivism så hejar jag på The Sea Sheperd som jobbar stenhårt på att förhindra japanska valfartyg från att fånga och döda valar.

Jag mår bättre när jag tänker på att det finns människor som jobbar stenhårt för att både uppfinna och sedan marknasföra bättre alternativ till allt möjligt, inte bara menskoppar men nya typer av papper, plastpåsar och allt vad det kan vara som lämnar ett mindre avtryck på våran jord. Jag mår 1000 gånger bättre när jag ser en glad gris, och vet att bonden som har dem behövt göra ett jäkla jobb för att kunna hålla dem på det sättet. Äggbonden vi var hos, som har ett lägre antal hönor i sina stallar än han får ha, just för att han inte anser att det godkända antalet är OK och därför hellre drar ner sin lönsamhet än hönornas välfärd, får mig att må superduper. Hans inställning gör mig varm i hjärtat.

Om vi ska ta ett steg bort från upprördheten och tänka mer allmänt igen så kan jag säga vad som fick mig att må mycket bättre än jag hade gjort annars idag. Jag fick ett mail från en av klasskamraterna från Skara, hon behövde bolla tankar till sitt exjobb som hon aldrig gjorde pga diverse skit som ställde till det. Jag svarade på mailet och lite senare plingar iphonen till och säger att hon taggat mig i en wall post, så jag läser. Och där står det "Lisa Lundin är bäst! Alla andra Lisor är också toppenbra, men the Lundin-edition är den bästa ♥". Seriöst så gjorde det hela min dag att få den uppskattningen. :) Så något som i allra högsta grad får mig att må bättre är mina vänner, mina underbara vänner! :)

Familjen Nordström som äger Ängavallen nere i Skåne får mig att må bättre, de är ett bevis på att alla människor inte är helt hopplösa... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback