En unghingst senare

Haha.. Hade glömt hur jobbigt det är att jobba i stall själv. Och då slapp jag ju göra något skitgöra för det har vi våran kära mexare Edgar till. Haha... ;)

Allt gick i alla fall strålande bra idag, hästarna var verkligen jättesnälla hela bunten. Började med hingsten för att ha det gjort såklart. Snäll var han att göra iordning men sen skulle han såklart testa mig genom att tugga på precis allt, vilket är hans grej... Väl i roundpenen fick han tag i slängen på pisken och tokvägrade släppa. Satte på inspänningarna och sket helt enkelt i honom tills jag var redo att börja jobba. Sen tog det inte många sekunder innan han fattade vinken och släppte min pisk. ;) Efter det var han i princip from som ett lamm och jobbade väldigt bra. Det är första gången han jobbas "bara sådär" av någon han inte känner så väl så vi är alla mycket nöjda med honom. :) Ska dessutom bli skoj att köra vidare imorn. :)

Jag blev dock ganska genomsvett, hade lite för varma kläder på mig och det var VARMT ute. Så tog en liten paus och släppte ut övriga hästarna och drack lite juice innan jag tog itu med Monet som också skulle jobbas på lina idag och så ridas imorn. Och hon var SJUKT duktig! Wow vilken trav! Ska bli riktigt skoj att rida imorn. Wow peppepp! ;)

Sen få ordning på allt kraftfoder o åka hem! Puh!

Rätt så gammal bild på lillskiten

Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha, fick du känna på slitet igen :p



Sv: Tack och tack! Ja, jag är nog mest nöjd med hoppningen. Helt okänd häst i kombo med rädsla, men jag löste det ändå :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback