Klockan med!

Idag hade jag hand om alla hästarna igen. Inte riktigt lika varmt så inte lika jobbigt, var inte i närheten av lika trött som igår trots att jag faktiskt red en kortis på Monet. ;) I alla fall så hade jag på mig pulsklockan idag i stallet för att se hur det hela låg till eftersom jag blev så slut igår. Haha. ;)

Slog dock inte på den förrän jag var redo att gå med Monet eftersom jag ville ha igång GPSen och då behöver man vara ute så att den hittar sateliterna. Började med lite longering för att kolla hur hon mådde och hon verkade må bra och var riktigt fin idag igen. Så jag satt upp istället och tog en kortis inne på hoppbanan. Fokuserade bara på att jobba på framåt och ha en glad och framåt häst som inte var helt på framdelen. Fungerade väldigt bra tycker jag själv för att vara vårat första egna pass på väldigt väldigt länge. Avslutade efter en kvart ungefär tror jag då vi bägge var ganska nöjda. ;)

Efter att ha spolat av henne tog jag in hingsten, som faktiskt skötte sig väldigt bra på väg in, trots att Monet stod i duschspiltorna och hans favvomärr var inne på ridbanan (med en ack så omtänksam ägare som såg till att stanna precis vid staketet så nära man kommer till där jag behövde gå förbi med honom......). När han väl var undanstoppad tog jag ut sötponnyn lite så han fick rulla o bralla av sig lite medan jag samlade krafter för hingstjobb.

Tränsade skithingsten inne i boxen igen och gjorde iordning honom lite snabbt sen och så ut till roundpenen med honom. Då höll den andra hästägaren som var där på att ta in och ut sin och en annan häst i hagen så han blev lite lattjo där ett tag medan jag försökte få på inspänningarna. Jäklar vad han kan mopsa till sig! När allt var fastspänt och jag kunde skicka ut honom för att springa skärpte han sig dock och var duktig fastän den där smarta hästägaren kom med en av hästarna och ställde sig precis utanför där vi jobbade. Tack för att du underlättar mitt jobb liksom. ;) Han jobbade dock på rätt så bra ändå och jag pressade honom inte så hårt idag.

När han var inne i boxen igen fick jag hämta in en häst och sen fixa kraften till alla små liven. Kändes faktiskt som en riktigt härlig dag måste jag säga! Och när jag kollade på min klocka så stod den på 2h22min, knappt 7km och hela 894 kcal förbrända! :O

När jag kommit hem o ätit osv körde jag lite wii fit och sen styrketräning, så det blev ytterligare lite till. Gött mos! ;) Men när jag kopplat in klockan o kollat på statistiken från dagen tyckte jag att det var intressant att jag under ridningen kom upp i samma puls som när jag kör stenhård kondisträning. Jag misstänker att det var när jag försökte sitta på henne för jävlar vad hon rörde sig idag. ;)

Här har ni dagens stallande. Det längst ner till höger är ridandet, och då använde jag inte ens halva ridbanan, haha. Lilla koncentrerade fläcken ovanför det är roundpenen. Den mer diffusa är i stallet typ, och de två ensamma små sträckorna ner till vänster om ridbanan är när jag gick till hagarna. Så nu har ni koll på det! ;)

Ska helt klart ta med klockan fler gånger, måste framförallt verkligen se hur mycket det blir på ett vanligt ridpass! Det är ju riktigt intressant! :) Och tänk vad det blir om man faktiskt mockar, sopar, släpper in/ut alla hästar, packar hö o allt sånt vanligt stalljobb som vi slipper här... :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback