let the games begin

äntligen dags för VM!!!! vårat alldeles egna VM! som slår alla andra VM!

just nu är det dressyren som håller på. igår och idag rids det Grand Prix, sen på fredag Grand Prix Special och på lördag Grand Prix Kür. Sverige ligger bra till! Tinne Wilhelmsson gjorde sitt livs ritt. helt outstanding! Ligger 7a eller nåt nu.

Anky gjorde faktiskt några missar och ligger bara tvåa! :O men hon kommer vinna. Man får tydligen medalj både efter specialen och küren. så ja.. men det står ju mellan Anky, Werth och Brink... Eller ja. Om inte anky vinner blir jag förvånad, men tvåa hoppas jag på brink och så werth 3a... Kyra red förut idag, men det som brukar vara en ren fröjd att se var inte alls så fröjdigt. men hon kommer vidare till fredagen ändå, för hon fick lite extra poäng tack vare att hon är kyra.

ohhh det är så spännande! det är en dansk som rider nu, sen är det en belgare eller nåt, sen är det brink. SNÄLLA BRIAR!!! VAR PÅ DITT BÄSTA HUMÖR!!!!!!

ohh jag vågar knappt titta.. haha.. jag är en mes! :D

Så vem ska det bli?

Nederländernas Anky van Grunsven med sin Salinero, som alltid rider ruskigt bra på tävling (dock är hennes träningsmetoder tveksamma enligt mig)

Salinero


Tysklands Isabell Werth med sin Satchmo? Isabell är värd en medalj, hon rider så väldigt trevligt.

Satchmo


Fast allra helst våran egna Jan Brink med sin underbara Björsells Briar! Bara Briar vaknat på rätt sida sängen så! *håller tummarna*

Briar


åh vad jag älskar ryttarVM!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback