jag är en mallgroda

nu tänker jag skryta.
så det så!

i torsdags var jag ledig, men fick ändå gå upp i ottan (eller ja nästan) för att åka till stallet o fixa iordning Herda inför våran lektion. Vi skulle rida för Inger igen, våran andra lektion. Red fram lite och det kändes faktiskt helt ok. Så började vi själva lektionen och fick rida skänkelvikningar längs långsidorna i trav lättridning. Herda tyckte att det var jobbigt och hade huvudet rakt upp i vädret o jag kände mig väl rätt så värdelös. Men I bara berömde och sa att det var bra så jag bara fortsatte! :P Och tänk, tillslut så var Herda mjuk o fin och vips så var hon i en superfin form! :) I vet nog vad hon håller på med ändå! ;)
Sen så fortsatte vi på volten med att bara få henne lyhörd på mig, att få henne på MITT spår o så fick jag få fram henne i tempo lite, och oj vad fin hon blev! Detta i bägge varv och så galopp i bägge varv där hon skulle gå i både mitt tempo och på mitt spår! Och även galoppen blev jättefin! Har hittat hennes galopp nu och kan rida i den rätt bra faktiskt! :D
Sen fortsatte vi med sidvärts på olika spår, och att byta vilken skänkel vi flyttade för men ha kvar framdelen på samma spår genom det hela! Lättare sagt än gjort faktiskt! ;) Vi körde först ett par gånger på medellinjen o sen på diagonalerna (och att rida undan "fel" skänkel på diagonalerna är svårt bara det! ;) ). Hela tiden fick vi mycket beröm och efteråt sa I att vi hade hittat varandra bra och att det var en STOR skillnad sen första träningen och att det såg riktigt riktigt bra ut! Och att även Herda var väldigt nöjd med min ridning! Och det är ju SÅ skoj att höra att tränaren är så positiv! Speciellt när man rider en häst som är lite knepig i formen ibland och bitvis går sämre än den värsta ridskolehäst (eller det är så det känns). :P

Så efter mig skulle T rida lektion på sin häst. Var kvar i stallet när hon kom tillbaka eftersom jag hade mockning o allt sånt kvar o göra, o Herda skulle ju dessutom äta vilket inte går så fort...... :P
Så när hon kom sa hon glatt att hon hörde att det gått bra för oss. I hade tydligen sagt allt beröm till T också! :D

Och det känns SÅ jäkla bra att hon säger det till ägaren också! Vilken egoboost! :D


Sen skulle T bort så igår tog jag Herda igen fastän hon var ridledig. Pysslade i stallet o hjälpte Maria med hästintaget o sådär. Fölisarna är ju bara FÖR söta! Den ena har ju inget bordsskick alls! :D Men ack så söta! o så kommer det 3 nya fölisar till våren med! kan det bli bättre? :D
Fick även gå med upp o ta in pojkarna, och dom är ju så ruskigt snälla, tänk att man har en UNGHINGST med i det gänget, som går så snällt med dom andra!? Underbart!


På kvällen sen var det buketräff hos Fodong! Vi drack glögg o julmust, åt nybakat bröd, nybakade lussebullar, pepparkakor o snackade skit o myste! Det var riktigt trevligt! Fick pratat med MM om mina marsvin också. O hon sa att hon kunde hjälpa till att klippa Rolands klor om jag inte får ordning på det själv! ;) Kom dit vid 19 och åkte vid midnatt, hade lätt kunnat sitta o snacka längre men man skulle klara av att köra hem också! :P Riktigt härligt gäng dock! :)

O idag ska jag äta tacos! :9 :9 :9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback