mycket jul att skriva om!

så har jag inte orkat skriva sen jag kom hit till usa, så det finns ju en hel del att uppdatera alla om!
(eftersom alla är så hemskt intresserade av att veta minsta detalj som händer i mitt liv! ;) )

resan hit var helt vidrig. drar den i korthet.
det var dimma i london så flyget dit var 3 timmar försenat (drygt). vilket gjorde att jag missade mitt flyg till usa och fick stå i helt sjuka köer för att boka om resan. fick åka via chicago istället men slapp iaf sitta o vänta i london. får fönsterplats men brevid en ung engelsman som var precis sådan som man inte vill ha brevid sig på plan. han ansåg sig nämligen ha rätt till bra mycket mer plats än mig och satt således väldigt bredbent och med en armbåde i min sida nästan hela resan. sen tyckte han uppenbarligen om att peta sig i näsan och att det var skoj att läsa porrtidningar bland folk.
en riktig hyvens prick alltså!
så hade vi haft medvind hela vägen från london så vi kom till chicago en timme tidigt... så där fick jag bara sitta i 5 timmar... hurra så skoj!
sen hamnade jag såklart i mitten chicago-la men blev lovad en annan plats om det inte blev fullt. men tji fick jag för den snodde en gubbe innan jag hann märka något! :/
fram kom jag iaf och väskan likaså, bara ca 10 timmar senare än tänkt!

och en rolig grej med det hela är att jag flög med göran gillinger och hans familj, det var faktiskt liiiiite coolt att bli lite småbundis med dom! ;)

här har det inte hänt så himla mycket. har vart o shoppat lite (julklappar, ingenting till mig, än! ;) ) o druckit starbucks o chillat. var lite kyligt först men idag var det dryga 20 grader. helt perfekt väder med andra ord! :)

jag ringde Tamara för o se när jag kunde åka o träffa henne i stallet o kanske rida, o hon tyckte att vi skulle ta en tur idag eller imorn o skulle ringa tillbaka när hon kikat på vilka hästar o elever hon har. men hon har inte ringt o svarade inte när jag ringde idag... lämnade meddelande också men intet ljud har kommit! men men. hon är ju lite förvirrad ibland, o det är ju ändå jul snart så hon är säkert extra förvirrad! ;)

sen så typ samma dag jag kom så såg jag att stallet där vi rider (i ridhuset då) söker ny personal. skickade genast iväg ett mail o har mailat lite med ägarinnan. vi träffades ju lite i söndags så hon vet vem jag är, vilket är himla bra eftersom vi kommer få köra på telefonintervju eftersom jag är här i amerikat. hoppas verkligen att det kan bli något! hade vart perfa perfa!

annars saknar jag min robban o min glenn o min roland. fast dom har det bra alla tre. roland o glenn har ju också en väldigt viktig uppgift eftersom dom tar hand om daniel (han tror ju såklart att det är han som tar hand om dom, men vi vet nog alla hur det egentligen ligger till!). o robban överlever väl alltid. :D

imorn är det julafton (eller ja, hos er är det ju redan det). en vän till pappa o hans brorsdotter kommer hit för att äta svensk julmat, eller så svenskt det kan bli då. mamma köpte rödkål i sverige o hade med sig, o köpte julmust o köttbullar på ikea. sillen vet jag inte vart hon köpt men den är svensk också iaf. vi köpte baby potatoes som är så nära färskpotatis man kommer här o så ska vi göra ägghalvor också. o just ja lite rökt lax också! fast det fanns bara med konstiga smaker o den som lät godast var cajun. :D inte så svenskt men vafan, det är lax iaf! ;) sen lär det ju bli snaps också. fast inga julklappar. vi har slutat med julklappar på julafton om vi inte är i sverige. förr fick vi alltid dom "svenska" julklapparna på julafton o resten på juldagen, men det är roligare att dra på det så länge som möjligt! ;)

sen en intressant sak är att julmusten inte smakar likadant, fastän det är spendrups julmust. men det har väl med vattnet o göra som vanligt!

sen på juldagen är det ju jul på riktigt. mormors kusin som är gammal som gatan själv o inte har någon släkt kvar här kommer hit, o så två vänner till mamma o pappa som inte heller har släkt i närheten. blir säkert trevligt o maten är ju god! :)
ska bli skoj att se vad jag får i julklapp också. har ju önskat mig bokhyllor eller byåar från ikea men vet att jag ska få mer saker här också. men inte den blekaste aning om vad faktiskt. det verkade som att jag får något till ipoden, eller inte, jag vet faktiskt inte haha. :D
annars ser jag fram emot att leka med mammas julklapp! :D hon ska få en digitalkamera o fotoskrivare. skojskojskoj! :D

sen funderar jag på om man kan se på kalle anka på internet, för det är ju då man får julstämning!
visserligen får jag i så fall gå upp snorigt tidigt, o mamma spelade inte förra året eller nåt så vi kan se.. men det är ju inte samma sak! ja. vi får se helt enkelt!


GOD JUL!

juljag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback