fest droger överdos död

i tisdags cyklade jag ner till louise föräldrar, dom är på semester så louise o fidde passade på att vara där o chilla o utnyttja trädgården o grillen o så. vi åt god mat o drack gott o hade riktigt trevligt.

så precis när jag skulle gå så frågar louise om jag vet. men det gjorde jag inte.

Gabbi är död.

Gabbi var en av fias gamla bästisar. hon gled dock ifrån dom andra när hon började ta för mycket droger. folk försökte göra vad dom kunde för henne. och ibland gick det bättre, men det gick alltid snart sämre igen. hon försökte göra saker för sig själv också, men det slutade alltid på samma sätt. och tillslut gick det som det brukar gå för folk som är så fast.

överdos.

det är tragiskt. men jag känner förvånansvärt lite över det hela.
det känns mer som jaha. trist. men väntat. fast ändå inte. väntat alltså. det är klart att det är trist.


så Gabbi. jag hoppas att du äntligen hittat det du sökte.
jag hoppas att din själ har fått den ro den behövde.
jag hoppas att du äntligen mår bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback