vad ligger närmast?

Idag har jag ont i hälen. tog på mig mongoskorna från jobbet o jobbade i. aldrig mer tror jag nog.
Fick träffat en ny uteliggare idag. Eller ja, han är ju inte ny, men ny till mig. han har inga ben o sitter således i rullstol. påminde lite om en galen krigsveteran i usa typ, från namkriget eller nåt sånt. inga ben, långt hår, trasiga tänder, mustasch o så lite galen då såklart. han spelade precis som tysken munspel, skillnaden är dock att den här faktiskt kunde spela! men han var jobbig också, skrek o gormade. det är faktiskt oerhört tröttande psykiskt att höra på det. nåja.

hem o se på tv. idag var det det hemska hemska hemska mcLeodsavsnittet. ångestavsnittet som man gråter så man skriker till. det där Clair dör. jag vet inte varför. men det har samma effekt på mig som en av dom slutligare scenerna i mannen som kunde tala med hästar har. jag får sån otrolig sorg i mig o bara störtbölar.

men nu slipper jag iaf titta mer på det där jävla skitprogrammet, för det är inte bra utan claire. eller det är det säkert. men jag totalvägrar!

29516-20


iaf sen bar det av till stallet. tänkte rida i ridhuset eller sandgropen, beroende på vart hon gått mycket innan. men då hon ridits i sandgropen de senaste dagarna och inte i ridhuset sen i torsdags då jag red där, så tänkte jag att det går ju att rida där idag med, höll dessutom på att bli mörkt redan. :P

men sen så övertalade sara mig att rida ut med henne o Virma istället så det gjorde vi! :)
Herda var glad och ville bralla i galoppen men fick inte, så hon lät faktiskt bli. var kul att vara ute med sara också, hon är rätt rolig hon, och hennes mamma. haha. :D
trivs riktigt bra där och det känns ju bra! :)

o så till en till sånhär, snodd av karro.
det är ju så sjukt roligt! :D

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"-Du måste vara Shelley Rees, fortsatte han. Pappa bad mig se till att mamma inte körde för hård med dig." (Ur "Hovslag i vinden")

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En soffkudde med en pinuppa på.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Jag ser just nu på Uggly Betty, innan det var det Vänner tror jag!

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.
20:28 (den var 20:36)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
David som nös, svagt ljud från teven.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Om man inte räknar att gå från bilen så var det ridturen med herda, sara och virma.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här?
Buke och så bloggarna jag läser varje dag- och hittade då den här i karros.

8. Vad har du på dig?
trosor, bh, svart t-shirt och mina pyjamasbrallor med halloweentryck.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Jag drömde ovanligt lite inatt. Vaknade av att ha drömt så lite att det kändes som att det inte alls var dags för morgon.

10. När skrattade du senast?
I stallet tror jag. Idag alltså, annars var det på jobbet imorse... eller åt Glenn när han far runt! :D

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En kentplansch från du & jag döden, o så en plansch från Pirates, den nya, som jag fick på jobbet.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Jamen han den "nya" uteliggaren var ju lite konstig! :D

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Det är väl ingen utmaning eller?

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Ska man komma ihåg sånt? hmmm... det var nåt på tv i helgen.. minns inte vilken bara..

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Husen åt mamma o pappa, flygplan till pappa o bror, hääääästar till mig, o säkert något i bostadsväg.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Hmm.. Jag har fått bristningar på magen! :O Fast det känner några till. men inte alla!

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Inga djur ska utrotas, med allt vad det innebär. liksom att regnskogen inte skövlas bort så deras bon försvinner o ingen jakt osv osv. ni fattar.

18. Tycker du om att dansa?
I don't feel like dancing no sir no dancing today. Jorå! Dansa är grymt! Shake that ass!

19. George Bush?
Jag röstade på den andra!

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Pojke ska heta Markus, flicka vet jag inte.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Jag vill bo i södra californien.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Välkommen till himmelen här kommer du vara lycklig, eftersom du har levt ditt liv efter din bästa förmåga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback