bilen är kanske lagad?

igår var en trevlig dag.
sov länge o väl i min älskade gamla säng o pysslade o donade lite här hemma innan jag åkte ut till  pappas underbara vän Mellen som skulle fixa min bil.

så vi öppnade huven o kollade på den sladden som det förhoppningsvis var fel på.
men vad han kunde se så var det inte fel på den sladden, sladden som för strömmen till startmotorn dvs. den var inte glapp vad han kunde se men bytte ändå för säkerhets skull. sen drog han åt alla jordningar han kunde komma på, även på batteriet. sen fixade han en skarvsladd o sa att om den inte startar igen, så kan jag prova att sätta sladden på +polen o på den där sladdens fäste (han lät bli att sätta på plasthöljet som ska sitta på den så att man kunde göra såhär). och om bilen då går igång så är det tändningslåset som är pajj o behöver bytas, om den inte går igång så är det startmotorn som måste bytas.

då vet man iaf vad som kan vara felet då. :P

sen åkte jag ut till säve o kikade när sara skulle hoppträna med battis. var skoj att vara med igen, jag älskar att kika på träningar! :D träffade lite andra jag kände också faktiskt vilket var skoj. o jag blev inte aaaaaalllllllls sugen på att köpa min lilla mejram så att jag också kan vara med o åka på träningar osv. o pluggar jag i skara så kan jag bo här hemma (mamma o pappa är ju ändå bara hemma på sommaren numera) o då har jag ingen hyra till mig själv = jag har råd! :) eller jag har nog råd om jag flyttar till skara också eftersom hyrorna där är såpass låga ändå...

sen idag så blev jag medlem i storvretas ridklubb o anmälde mig till VULKkursen som ska hållas i slutet av april o början av maj. hoppas nu bara att mamma o pappa kan tänka sig att betala den. hehe...

o så funderar jag på vad jag ska hitta på tills jag flyttar hem o när jag ska flytta hem. jag har ju ändå biologin att göra o psykologen o allt där uppe... o så vill jag ju inte alls lämna stallet heller. :P men jag har ju bud på praktiken hos Lina, fast då blir det ju omgående flytt... eller om jag ska söka jobb i gbg, eller sommarjobb i sthlm... eller åka till usa? fast om jag åker till usa så missar jag ju cissi o thomas bröllop.... satt även o kikade på grällstas hemsida, fast fan vad mycket illa man hört om dom. jobb o jobb o jobb o lite mer jobb o inte mycket betalt...

jaja.
vi får väl se.

Kommentarer
Postat av: SaraMara

För att citera mina favoriter *harkel, ehum, eller inte* : KOM HEEEEEEM, vi börjar om igen... *skrattar*

Tja, finns nog bättre ord att säga det med än Barbados, men kom hem till framsidan nu så snart som möjligt. Var supertrevligt att träffas igår, även om jag hade hoppats kunna bjuda på lite trevligare och prydligare ridning förstås. Men, nästa gång. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback