det är därför man gör det

idag kom jag ut till stallet lite tidigare för att vara säker på att jag skulle hem till Ugly Betty, vilket jag nästan hann! ;)
höll på att avlida i värmen o förstod inte alls hur jag skulle orka rida också. :D hade iaf bara en box att mocka idag, vilket kändes skitlite efter gårdagens 9 haha.. planerade lite mer inför valborg, vi ska ju vara med på Slå katten ur tunnan på skansen (kom gärna o titta ni som bor i området o inte har annat för er, 20:15 på orsakullen tror jag, kika skansens hemsida för mer info) o det har ju varit lite fram o tillbaka dels om vilka hästar som ska med o dels om träningar o så. vi ska iaf försöka komma iväg dit på torsdag för att få tränat, känns som en bra grej för mig o herda och för tjejen som antagligen åker på att rida aigur eller tiiu. :P

jag o tekla "tränade" lite ute i skogen igår, genom att skrika o tjoa o applådera o grejjer samtidigt som jag galopperade. men ja, vi får nog se hur det går när det väl är dags! :P

idag bestämde jag mig iaf för att det var dags för ett dressyrpass, för det var RIKTIGT längesen jag fick göra det på Herda! Sagt o gjort- ut i skogen med oss till den närmare vändplan för att rida där. Jobbade henne i skritt på ditvägen med lösgörande sidvärtsrörelser o så, lite trav med på slutet. o jäklar vilken skillnad när man sitter där på körbettet. hon accepterar det o lägger ett bra stöd i handen o det går att få henne i en jättefin låg form. hon är säkert bakom lod, åtminstone bitvis, men strunt samma, hon kommer iaf runt med kroppen. flera gånger fick hon upp ryggen så mycket att det kändes som att hon gick o sket. :P

red sen mer sidvärts, mer trav o så galopp uppe på vändplan, o hon var sååååå fin!!!! kunde fokusera på detaljer och på min sits o rida "fint" o hon var ändå så jäkla fin. inget sitta på en stoooooor 8volt i en halvtimme för att få henne såpass genom kroppen att det öht går att sitta traven, utan nästan med en gång var hon så stadig o fin att jag kunde sätta mig ganska snart o hon fortsatte bara jobba på. o hon VILLE verkligen jobba o göra rätt! o hon som annars gärna bryter av galoppen när vi är där uppe bara rullade på o gjorde tom bra avsaktningar, något som innan varit total katastrof!!!!

på hemvägen jobbade jag lite tuffare med mer samling o lite slutor o så trav o galopp där med, o trots att vi vänt hem var hon fortfarande helt med mig och verkligen på hjälperna!

och FAN att ingen såg en! :P för så utomordentligt bra har det aldrig ens varit i närheten av att gå förut! en sån underbar känsla som jag tänker hålla fast vid länge! för det är precis för dom här passen som man håller på! :D

red sedan samma sväng med Vintset o han var ju inte alls lika fin, men han är ju inte igång heller, så det kan man ju inte begära heller!

Kommentarer
Postat av: SaraMara

Åh vad härligt med ett sådant pass! Hoppas det kommer fler sådana nu i dagarna, det är så ljuvligt när allt bara fungerar! :-))

Postat av: lizan

efter dom tre senaste dagarna med henne så vill jag INTE flytta ifrån henne!!!! En sån häst!!!! jag går runt o är som nyförälskad.. hahaha.. :D på lördag kommer en kompis med ut o fotar, så att man får se skillnaden! :D

2007-04-26 @ 19:09:19
Postat av: SaraMara

Haha... Förstår det! Kanske skall köpa henne? ;-))

2007-04-27 @ 09:27:35
URL: http://frogstomp.blogg.se
Postat av: lizan

blä aldrig i livet! :P
dels är hon inte till salu, dels vill jag ha en häst som går att lasta utan att man har stora portar o litet utrymme bakom hästen... :P

2007-04-27 @ 10:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback