en rolig lek

den som vinner får något, vad vet jag dock inte än! :D

har snott helt från nio som snott från någon annan. och eftersom flera av mina läsare är vana besökare hos nio också tycker ni säkert att jag är astrist. men jag har drabbats av lite lätt insomnia o behöver något att göra. ok?

och jag får även säga att jag håller helt med nio om att reglerna får en att se NKOTB framför sig. :)
Step 1: Put your iTunes or equivalent on random.
Step 2: Post the first line from the first 30 songs that play, no matter how embarassing.
Step 3: Bold out the songs when someone guesses correctly.
Step 4: Looking them up on Google or any other search engine is CHEATING

inte alltför konstigt eller svårförståligt, ellerhur!?
gissa i kommentarerna, o den som kan flest låtar är bäst!

1. It's quite possible that I'm your third man girl, but it's a fact that I'm the seventh son -By Saramara
2. We got the street lights, we got the ever greens of gold
3. When I get to the bottom I go back to the top of the slide -By Saramara
4. Dom brände ner grönan och skolan står där ensam nu -By Ponte
5. Well, I'm sitting here wondering would a matchbox hold my clothes?
6. Soon we'll come to the end of life's journey, and perhaps we'll never meet anymore -By Saramara
7. Have you ever felt like giving up but you kept fighting cause you knew you were strong
8. It has never been this quiet and we have never seen a storm
9. Yo quiero el aire que tiene tu alma, Yo quiero el aire que, que vive en ti
10. Don't look back when your kingdom glows, don't look down cause she's ready to show
11. she spread herself wide open to let the insects in
12. Let's talk this over, it's not like we're dead, was it something I did? -By Saramara
13. I'm gonna fight 'em all, a nation army couldn't hold me back -By Saramara
14. Why, you wanna tell me how to live my life? Who, are you to tell me if it's black or white?
15. Sometimes I feel like I don't know sometimes I feel like checkin' out
16. this is your night, everything is right, come and light up my life, it's a summer night - By Sandra
17. What you want, what you got, Live your life in a crawl space
18. Oh where have you been, my blue-eyed son? Oh where have you been, my darling young one? -By Saramara
19. Watch the sunrise Say your goodbyes Off we go
20. Too many voices, It won't take long Which one's right, which one's wrong

Jag har ju tagit med olika mycket på olika låtar. o vissa lär vara rätt svåra. :D
andra, som typ nr 4 och nr 12 är otroligt lätta, för vissa av oss iaf..... hehehhehee......

Kommentarer
Postat av: Sandra

Låt nr16 kan jag! Teeny Weeny String Bikini :D

2007-04-09 @ 22:44:02
Postat av: pernilla

haha ja 4an och 12an kan jag!!
4an är järnspöken, kent
12an avril lavigne va?

Postat av: lizan

pernilla- du måste kunna låtens namn, inte bara artisten! :P men 4an var rätt!

2007-04-10 @ 12:39:19
Postat av: SaraMaraa

1: LÄTT ju! White Stripes - Ball & Biscuit
3: Tror jag är Helter Skelter med Beatles? Osäker dock
6: Johnny Cash - If we never meet again???
11: Nine Inch Nails - ingen jävla aning, jag och låttitlar *muttrar*
12: Ja, Avril Lavigne är det ju iaf, men vad fasen heter låten? Happy Ending?
13: Kan ju nästan tro att jag gillar White Stripes - Seven Nation Army är det denna gången väl?
14: Apa också. Bon Jovi? Har näääästan låten på tungan men faen också
15: Apa igen. U2?
18: Äntligen en jag kan. Bob Dylan - A Hard Rain's agonna fall

Sedan har jag ingen aning. :-))





2007-04-11 @ 00:28:55
URL: http://frogstomp.blogg.se
Postat av: lizan

Sara det var då inte illa!

Rätt på artisterna på 11 och 14 också. 15 däremot är feeeel! :D

men jag har en känsla av att du vinner ändå. :P :D

2007-04-11 @ 01:16:54
Postat av: SaraMaraa

Klart jag vinner, jag mååååååste vinna. ;-) *vinnarskalle*

Den där jävla femton kommer förfölja mig tills du postar svaren. Liksom Bon Jovi-låten, jag som GILLAR Bon Jovi dessutom. Pinsamt. Har bara en skiva av dem inlagd i iTunes och där är den inte med, har lyssnat igenom alla intron bara för säkerhets skull. Snart googlar jag dock. :-) *desperat*

2007-04-11 @ 15:51:31
URL: http://frogstomp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback