föl på väg!

jag har blivit supersjuk såklart, men hellre idag än på lördag så jag överlever!
var i stallet igår ändå men tog det lite lugnt. ska dit idag med såklart men vafan. :D


sen tror vi att Virma kommer föla inom ett par dagar faktiskt. hon var väldans mjuk bak på senorna som mjukas upp inför fölning, juvret var spänt så det är nog välfyllt. dock har det inte kommit någon mjölk eller så, och hon var nog inte HELT mjuk än. så vi trodde inte det skulle ske den natten (o hade det skett hade nog tekla ringt :D) men snart. o bara för att vara taskig mot mig lär hon föla natten till lördag eller söndag, när jag är i gbg. dumma ston! hoppas hon väntar tills jag kommer hem! :)

fast sen har vi iofs två till som ska föla, så jag får nog vara med ändå.
men ändå. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback